Tegutse millises ärivaldkonnas tahes, Sinu kõige olulisem vara on alati inimesed. Inimesed on iga ettevõtte kasvu ja edu võtmeks. Erinevatest, kuid üksteist täiendavatest isiksustest ja oskustest koosneva meeskonna loomine on ettevõtte üks keerulisemaid väljakutseid.
Parimate kandidaatide leidmine ja tööle meelitamise protsess on keeruline ja nõuab tihti terve meeskonna pingutusi. See protsess on sageli ka üsna sarnane sellele, kuidas turundajadki kliente ligi meelitavad ja neile müüvad. Seega tulebki mängu värbamisturundus.
Värbamisturundus on protsess, mis hõlmab tööandja brändingu eri aspekte, kasutades kogu värbamise elutsükli jooksul turundusmetoodikaid, et meelitada ettevõttesse kõige tugevamaid uusi töötajaid.
Loe edasi ja saa teada, milliseid nippe võiksid värbamisel kasutada, et seda efektiivsemaks muuta.
Ka kõige rahulolevamad töötajad on ootamatuid ja nutikaid värbamislahendusi kohates kaalunud teisi karjäärivõimalusi või isegi tööd vahetanud. Hea näide sellest pärineb Ameerika Ühendriikidest, kus Snapchat kasutas Uberi ja Pinteresti kontorites töötavate insenerideni jõudmiseks oma enda sotsiaalmeedia rakendust ning selle tugevusi – asukohapõhist sihtimist ja filtreid. Inimesed, kes kasutasid Snapchati rakendust Uberi või Pinteresti peakorteris olles, said Snapchatis kasutada värbamissõnumiga filtreid ning see pälvis ka soovitud inseneride tähelepanu. Sinul ei pruugi olla võimalik kasutada sellist tööriista nagu Snapchat, aga enne värbamist tasub alati mõelda, kuidas saaksid konkurentidest eristuda ja värbamisel Sinu ettevõtte tugevusi ja eripära targalt ära kasutada.
See ei tohiks tänasel päeval enam kellelegi üllatuseks olla, et erinevatel platvormidel reklaamides tuleks kasutada erinevat lähenemisviisi. Facebookis kõnetab inimesi muhedam ja vabam kõnepruuk, LinkedInis numbrid ja inspireerivad lood, Instagramis tuleb käiku panna rohkem loovust ja pöörata tähelepanu visuaalidele. See on kusjuures ka üks sagedasemaid vigu, mida paljude ettevõtete värbamisturunduses näeme – kõikidel platvormidel kasutatakse identset sõnumit ning siis muretsetakse, miks see õieti kuskil tulemusi ei too.
Kui Sa oled välja mõelnud, kes võiks olla Sinu töökuulutuse sihtgrupp, tuleks järgmise sammuna mõelda ka sellele, kust seda sihtgruppi võiks leida. Võib-olla tuleks lisaks Facebookile ja LinkedInile mõelda ka näiteks Tinderile või TikTokile? Õige platvormi leidmine ja sinna asjakohase sisu loomine võib värbamiseks kuluvat aega väga palju lühendada.
Sa soovid ettevõttesse uut töötajat värvata ja tegid selleks orgaanilise postituse oma ettevõtte sotsiaalmeedia kontole. See on väga tore, aga selle sama postituse võimendamine on veel toredam. Kuigi iga postitus levib mingil määral ka orgaaniliselt, ei saa seda kahjuks võrreldagi võimendatud levikuga. Kuigi see võib alguses tunduda hirmutav või ebavajalik, on sotsiaalmeedias nutikalt tegutsedes ja hästi sihtides võimalik ka väikese eelarvega väga kaugele jõuda. Level up aitab Sind sotsiaalmeedia tööpakkumiste (reklaamide) loomisel.
Lisaks sotsiaalmeedias värbamisele tasub teinekord kaaluda ka värbamiskampaania osalist korraldamist e-maili teel. Kuigi tänapäevaste automatiseeritud digi- ja sotsiaalmeediapõhiste värbamislahenduste juures võib see kohati tunduda justkui samm tagasi, ei tasu unustada, et jätkuvalt on tööturul ka inimesi (enamasti just vanemaealisi), kes erinevatel põhjustel sotsiaalmeediat ei kasuta. Küll aga on juba pea igaühel olemas e-maili aadress, mille abil leida saada ühendust kandidaatidega, keda sotsiaalmeediast kätte ei saa. Sellisele sihtrühmale sobib meilisuhtlus tavaliselt suurepäraselt.
Erinevalt CV-dest ja kaaskirjadest annab kandidaadi testimine Sulle kohe reaalset tagasisidet tema teadmistest ja oskustest. Seda eriti tehniliste töötajate (nt logistika, IT või turundus) värbamisel – värbamisprotsessi võiks alustada maandumislehega, kus on potentsiaalsele kandidaadile lahendamiseks ette antud ülesanne. Selle edukal läbimisel jõuabki ta juba automaatselt edasi järgmisesse vooru.
Ambitsioonikale ja andekale inimesele mõjuvad kõikvõimalikud proovilepanekud ja väljakutsed atraktiivselt – kui muidu oleks ta pilk töökuulutusest tähelepanu pööramata mööda libisenud, on Sul nüüd saavutatud tema tähelepanu ja huvi.
Meemid on üks 21. sajandi geniaalsemaid leiutisi. Kuigi loomulikult ei sobi need päris igasse värbamiskampaaniasse, on meemide näol tegu suurepärase tähelepanutõmbajaga, eriti noorte jaoks. Siin aga on ka konks – tuleb teada, mis on parasjagu Internetis trendikas. Kui kasutad meemi, mille “parim enne” möödus juba mitu aastat tagasi, kukub see välja pigem piinlikult. Kui aga mõistad meemikultuuri hästi, võid sellega laiema tähelepanu ja suure edu saavutada.
Loominguliselt lahendatud värbamissõnumid kaasavad inimesi keskmiselt 250% pikemaks ajaks kui kuivad töökirjeldused. Mõtle sellest nii – kas sa loeks pigem nimekirja tööülesannetest või blogiartiklit nippidest, kuidas tööle kandideerides edukas olla?
Kui Sa midagi teed, tee seda hästi. Näiteks videosisu loomine on praegu väga populaarne ning hästi tehtuna on sellel võimalus jõuda tohutult suure hulga inimesteni. Põlve otsas tehtud video aga mõjub kohmakalt ning halvasti. Seega – kui Sul pole ressursse, et millessegi palju panustada, suuna oma energia parem sinna, kuhu võimalik. Vastasel juhul jääb Sinust kui tööandjast mulje, et tegutsed lohakalt ja läbimõtlematult.
Arvesta alati sellega, et Sina pole värbamisprotsessis ainus, kes vastaspoole tausta uurib. Enamik kandideerijaid tutvub enne kandideerimisavalduse esitamist ettevõtte taustaga ning väga suure tõenäosusega satub ta seda tehes ka Sinu kodulehele. Kui talle vaatab sealt vastu arusaamatu disainiga aeglane leht, mida uuendati viimati aastal 2009, siis räägib see kindlasti Sinu kahjuks.
Kõige ideaalsem on variant, kui suudad kodulehele luua eraldi värbamissektsiooni, kus räägid ettevõtte taustast ja väärtustest ning hõikad välja ka vabasid töökohti.
See on nii olemasolevate töötajate kui Sinu jaoks win-win olukord. Sinu töötajad saavad soovitatud kandidaadi edukal sisseelamisel kokkulepitud tasu. Sina saad vastu inimese, kes on tõenäoliselt juba tuttava kaudu ettevõtte töökultuuri ja olustikuga tuttav ning seega sageli väärtuslikum kandidaat, kui inimene, kes ettevõttest enne kandideerimist midagi ei teadnud.
Inimesed on üldiselt pigem ettevaatlikud ja ei kipu eriti kandideerima ettevõtetesse, mille kohta nad liiga vähe infot leiavad. See võib tunduda ilmselge, aga samas kiputakse tihti ülehindama inimeste teadlikkust oma ettevõttest ja selle tegevusest. Anna huvilistele platvorm esitada küsimusi ettevõtte ja vaba positsiooni kohta, olgu selleks sotsiaalmeedia, karjäärileht või kas või töökuulutuses välja hõigatud meiliaadress.
Personaliotsingufirma pakub sulle kogemustega spetsialiste, kes teavad, mida nad teevad ning suudavad Sinu jaoks kõige kiiremini ja efektiivsemalt õiged inimesed leida. Kui algul tundub, et tegu on liiga suure kuluga, siis elu on näidanud, et sageli lähevad kulud ilma spetsialistide abita värvates hoopiski suuremaks. Pikeneb värbamisprotsessiks kuluv aeg ja ebaefektiivsed värbamismeetodid kulutavad üleliia nii raha kui närve.
2020 © LEVEL UP
Töökuulutus sotsiaalmeedias
Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.