loader image

“People will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel?”

– Maya Angelou

Mulle meeldib mõttetera, et inimesed unustavad, mida sa ütlesid või mida sa tegid, aga nad ei unusta, kuidas sa nad ennast tundma panid. Juhindun ise just sellest mõttest ka personalijuhtimise strateegias. Eriti just värbamistes kuid ka sisse- ja väljaelatamistes – kuidas luua kandidaadile kogemust, kus olenemata tööandja valikust, saab kandidaat kogu protsessi käigus tunde, et tema persoon on huvitav, tema kogemused ja mõtted on olulised, tööandja on kohtumiseks valmistunud ning igas mõttes kohal.

Värbamises on oluline osa kogu meeskonnal – alustades otseset juhist ning lõpetades värbaja endaga, kui selline positsioon ettevõttes loodud on. Tihti kahjuks, ka täna veel, olen ise uuele ametikohale kandideerimise protsessi käigus kogenud ning paljudelt oma tuttavatelt kuulnud, kus juhid ettevõttes pigem pisendavad värbamisvestluste väärtust. Kumab läbi suhtumine – keegi võiks selle kuskil nurgas ära teha ning meile kogenud, väljaõppinuid töökäsi saata. Tänases maailmas sellega kaugele ei purjeta – kandidaadid pigem teevad kodutööd. Uurivad tuttavatelt, sõpradelt ning otsivad tagasisidet muude võimalike kanalite kaudu – kuidas ja kas üldse vastab tõele töökuulutuses välja toodu. Päris ausalt – värbamises ja ka värbamisturunduses tuleb olla aus. Ei ole vaja lubada suurepärast väljaõpet ja mentorprogammi, kui seda tegelikkuses ei pakuta. Kui värbamisturunduses kuvada infot, mis tõele ei vasta, tuleb varem või hiljem avalikuks – pettumus kandidaadil on suur.

Värbamisturunduse eelduseks on – „asjad on seesmiselt 100% korras“. Heale värbamistööle peab järgnema sisuline sisseelatamine. Jah, just elatamine! Sest tihti kogen uue tulija puhul pigem suhtumist – küll ta sisse elab, vaata otsi sealt kaustast, uuri ise jms. – minu arvates on tegemist täiesti iganenud hoiakutega, mida on tagumine aeg muuta. Tööandja esindajana tuleb uue meeskonnaliikme otsesel juhil igapäevaselt uute töötaja sisseelatamisega tegeleda, sest ainult nii saab tekkida tunne, et oled oodatud. Sisseelatamine ei tähenda ainult töölaua ja tooli tellimist ning esimesel päeval kööginurga ja kohviautomaadi käsitsemise tutvustamist. See tähendab sisulisi ametikohast ja tööülesannetest tulenevaid kohtumisi, tutvumisi, selgeid eesmärke – kuidas me koos ühte jalga astume -, tagasisidestamist ja palju muud olulist. Ainult siis on võimalus, et tekib usaldus, julgus küsida, arutada ja suur soov kaasa mõelda ning eesmärkide nimel tegutseda. Asjatult ei ole öeldud, et värbamise saab siis lugeda lõpetatuks, kui uus inimene on sisse elanud. Väga tihti kahjuks aga juhtub, et värbamisel ei olda ausad – ei räägita asjadest nii nagu nad on, vaid ilustatakse või jagatakse illusioone kuid mitte käega katsutavaid tulemusi. Arvata, et ehk ei saada teada on vale ja olgem ausad, pettumus kandidaadil on väga suur, kui tegelikud asjaolud selguvad.

Ettevõtte väärtuspakkumine töötajale peab täna olema personaalne ja isikule huvipakkuv. Kindlasti paindlik – erinevatele inimestele erinevaid võimalusi pakkuv – kõki inimesi ei kõneta sporditoetus. Kui ma soovin või vajan tervise taastumist hoopis, mis ühetaoline sporditoetus ei ole minu jaoks osa väärtuspakkumisest.

Kuidas eristuda kandidaadina? ⚡

Ole isikupärane, julge ennast näidata sellisena nagu oled, mitte varjuda maski taha. Soovi areneda ja õppida. Just nooretele kandideerijatele, kellel ei ole veel eelnevaid kogemusi – uurige ettevõtete kohta, mis teile huvi pakuvad – kui paindlik on tööaeg, milline on väärtuspakkumine – kas ja kui palju on see paindlik ning võimaldab töötajatel ise otsustada / valida.

Tänasel tööturul on palju inimesi, kes tahavad olla iseseisvad – ise otsustada, millistel päevadel ja kellaaegadel neile sobib töötada ehk nn ampsutajad. Selliselt saad proovida erinevaid töökohti ja näha erinevat suhtumist tööandjate hulgas.

Lõpetuseks olen eelpool oma mõtetes täna korduvalt kirjutanud värbamisturundusest, värbamisest, sisseelatamisest ja paindlikkusest. Olen ise tähele pannud, et paindlikkuse tähendus on erinev – oleneb kui vanamoodsa või kaasaegse mindsetiga sa oled. Kui palju oled sa ise enesearenguga tegelenud ja hoidnud ennast inimeste juhtimise teemadega kursis. Värbamisturundusega tegeleda tasub siis kui ”kodus on asjad korras”. Siis saab sellest rääkida ja tõele vastavat väärtuspakkumist hea tundega pakkuda ning olla tõsiselt ettevõtte fänn.

Facebook
LinkedIn

Palka omale sobivad töötajad värbamiskampaania või digitaalse sihtotsingu abil

2019 © LEVEL UP

Töökuulutus sotsiaalmeedias

päeva
tundi
minutit
sekundit
Pakkumine on lõppenud!

Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.