Supermõjutaja Kaili Milk

Nefab Eesti Case Study: Värbamine välismaal ning Level up automatiseeritud värbamismudel

Nefab Eesti ja Level up on koostööd teinud 2020 sügisest. Koos on tehtud mitu edukat värbamiskampaaniat ja digitaalset sihtotsingut ning palusime Nefabi personalijuhil seda kogemust jagada. 

Palun räägi lähemalt, mis on Sinu suurimad väljakutsed personalijuhina värbamisel?

Ei ole ju uudis, et värbamine on juba mõnda aega olnud ja on edaspidigi järjest enam turundus- ja müügitöö, milles kvaliteedi tagamiseks on äärmiselt olulised nii turundusvaldkonna kui tehnilised teadmised. Meil oma turundusosakonda ega turundusinimest paraku ettevõttes ei ole, kellele saaks toetuda või kellega läbi arutada turundusmõtteid ja muid tehnilisi nüansse. Ja sellest siis ka meie kõige suuremad väljakutsed: talentide ligimeelitamine ja just nende õigete inimeste üles leidmine, nende huvi äratamine. Murrame tihti pead ka küsimusega, kuidas võimalikult selgelt, aga samas atraktiivselt öelda, milline töö teda meiega liitudes ees ootab, milline on meie kultuur, kes on oodatud liituma.

Meie enda jaoks on ju see nii selge. Aga kui me ei suuda seda selgelt ja säravalt välja öelda inimestele nö „nende keeles“, siis on värbamine väga tulutu tegevus. Isegi kui Sul on pakkuda maailma põnevam töö, isegi kui Sa oled väga hea Tööandja, isegi kui Su inimesed ja juhid on ettevõttes parimad maailmas (meil õnneks need kõik on), siis värbamises paraku on sellest väga vähe kasu, kui Sa ei jõua inimesteni, kellele need asjad korda lähevad ja need inimesed ei jõua Sinu ukse taha.

Kuidas aitas Nefabi värbamise automatiseerimine tööandja kuvandi ja värbamise edukust uuele tasemele tõsta?

Vägagi! Värbamine tõi üle pika aja sära silma ja saime väga positiivse emotsiooni osaliseks. Positiivne emotsioon ei olnud ilmselgelt ainus kasutegur. Olime proovinud senini peamiselt olemasolevaid passiivseid kanaleid ja ise oma põlve otsas natukene automatiseerida, aga kahjuks tõdesime iga kord ühte ja sama –tulemused kasinad, kandidaate napib, ei jõua soovitud tulemuseni! Koostöö Level up-iga tähendas aga seda, et sobivad kandidaadid jõudsid kiiresti meieni, saime nendega koheselt kontakti ja näiteks suutsime ühe kuuga täita endale seatud päris ambitsioonika eesmärgi.

Millised on olnud olulised tähelepanekud välismaalt värbamisel?

Välismaalt värbamine on olnud hästi põnev. Tundub alguses kuidagi, et see ei peaks ju toimima, sest välismaa on nii kaugel ja nii teistmoodi, aga toimib! Välismaa värbamise puhul esimene küsimus oli see, et miks kandidaat peaks Eestis tegutsevat ettevõtet eelistama. Panime plussid kirja ja vastus käes! Värbamispakkumises suunasime veel rohkem rõhku sellele, et kandidaadid saaksid hästi autentse ülevaate sellest, millist inimest me ootame ja mida omalt poolt pakume/ ei paku.

Ja jällegi, tehniline tugi tuli usaldada professionaalidele, kui oma kodutöö tehtud.

Värbamisleht

927

lehe külastajat 28 päevaga

Värbamisreklaamid

Nefab on globaalne väärika ajalooga ettevõte, mille juured ja peakontor asuvad Rootsis. Toodame vineerist, puidust, papist nutikaid pakendeid ning pakume teenuseid tööstusettevõtetele, eesmärgiga disainida kliendi vajadusele sobivaid lahendusi ja teenused, mis vähendavad kogukulu tarneahelas ja säästavad keskkonda. Jätkusuutlikud nutikad lahendused ja kõrge kvaliteet on väärtused, mida kliendid Nefabi puhul kõrgelt hindavad.

Nefab Packaging OÜ on Eestis tegutsenud ja edukalt kasvanud alates 2001.aastast ning ees on ootamas oma haarde laiendamine Balti turul. 2021.a. on tähistame Eestis 20. tegevusaasta täitumist, mille soovime pühendada jätkusuutlikkusele, et ka 200 aasta pärast oleks maailm meie ümber puhas, terve ja rikkaliku elukeskkonnaga. Oma töötajatele pakume Nefabis erinevaid ägedaid väljakutseid, et koos muuta pakendimaailma!

Kolm unistust

Mida teevad ettevõtted ja värbajad täna nii hästi, et sooviksid sellele tähelepanu pöörata/välja tuua?

Ettevõtted, kes mõistavad, et mitte ainult töötajal ei ole vaja tööd leida, vaid see on kahe poole jaoks väärtuslik protsess ja värbamisel ei ole kumbki osapool jõupositsioonil, teevad midagi väga õigesti.

Mulle meeldivad raamist väljas lahendused ja julgus katsetada erinevaid lahendusi värbamisel. Ettevõtted, kes nii toimetavad, leiavad kindlasti häid talente!

Kui värbamisprotsessis mõeldakse ka kandideerijakogemusele ehk kandideerija jaoks tehtud ka võimalikult meeldivaks ja nn. Kasutajasõbralikuks, siis see on ka kindlasti tähelepanu väärt!

Milliseid personalijuhtimise arenguid ootad alanud aastast?

Kõige rohkem ma ootan sellelt aastalt, et me ei peaks tegelema iga päev koroonapandeemiaga ning kõik, kes täna on töötuna raskesse olukorda sattunud, leiaksid võimalikult kiiresti töö! 

Iseendalt ootan, et me suudaksime aidata inimesi sellel raskel ajal toime tulema just õigel ajal ja just nende vajadustest lähtuvalt.

Laiemas plaanis aga ootan, et iga aasta aitaks kaasa inimeste värbamiskultuuri muutusele – et inimesed, kes ei ole rahul oma tööga või ettevõttega, oleksid aktiivsed ja otsiksid nii kaua, kuni nad leiaksid sellise töö ja tööandja, mis just neile sobib! 

Tööseadusandluse poole pealt ootaks dinosauruse-ajastu põhimõtete murdumist, mis täna pigem pidurdavad kui arendavad meie tööelu ja töökultuuri paindlikkust. Näiteks on minu jaoks senini mõistatus, miks Töötuks registreerinud inimene tohib teha proovipäeva, aga inimene, kes kandideerib teise ettevõttesse ilma töötuks registreerimata, seda teha ei tohi… Inimesed ise on alati väga huvitatud, kasvõi ühest proovipäevast, et saada aru, kumma tööandja juures talle rohkem meeldiks. Autot ostes on proovisõit loomulik, aga töökohta valides proovipäev mitte?!Taolised ajale jalgu jäänud seadusepügalad võiks küll otsa saada, aga kindlasti sel aastal ei ole see prioriteet.

Miks on tööandja bränd ja soe organisatsiooni sisekliima ning kultuur eduka ehk tulutoova organisatsiooni alus?

Tugev bränd meelitab talente! Kui talendid satuvad ettevõttesse, kus neil on hea olla ja kultuur toetab nende ideede rakendumist, siis on tulu garanteeritud. Üle maailma ja läbi aastate on teaduslikud uuringud seda ka tõestanud – ilma inimesteta lihtsalt ei ole võimalik olla edukas ettevõte. 

Supersoovitused

Soovitus tööandjale, mida teha, et enda bränd ja värbamine viia uuele tasemele?

Kindlasti on raske soovitust jagada kõigile ja korraga, sest täna on turul väga erinevaid värbamispraktikaid ja -kvaliteeti ning teiselt poolt ka võimalusi.
Võib-olla üks soovitus on hoida terav pilk peal teistel ettevõtetel ja vaadata, mida nemad täna hästi teevad ja tahta siis ise see järele proovida. Sama terav pilk peaks olema ka ennast kõrvalt vaadata, et aru saada, kus saaks homme veel paremini.
Veel soovitaks julgust pöörduda professionaalide poole. Julgen väga soojalt soovitada koostööd Level up-iga, sest meil on koostöös super positiivsed kogemused ja tulemused. Alati võib ka ise pusida, aga kes soovib jõuda kaugele, kasutage julgesti professionaalide teadmisi ja oskuseid.

Soovitus tööotsijale/kandideerijale, kuidas paista silma?

Kui keegi teeb tööd, mis talle tegelikult ei meeldi või ei sobi temaga kokku, siis varem või hiljem lõpeb see töösuhe ära. Meie värbamispõhimõte on, et kokku saaksid töö ja inimene kõige paremal moel ning seetõttu jäävad värbamisel silma väga heas mõttes lapsemeelsed tööotsijad ehk inimesed, kes:
1) Teavad täpselt, mida nad tahavad ehk millist tööd nad otsivad.
2) Nad on väga uudishimulikud, küsivad küsimusi, sest nad tahavad päriselt teada saada, mismoodi selles ettevõttes seda tööd tehakse.
3) Nad teavad väga hästi, millised on nende enda ootused töö ja töökorralduse osas.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Palka omale sobivad töötajad automatiseeritud värbamismudeli abil

2021 © LEVEL UP

Töökuulutus sotsiaalmeedias

päeva
tundi
minutit
sekundit
Pakkumine on lõppenud!

Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.