fbpx

10 küsimust, millele vastata, kui tahaksid saada personalijuhiks

Oled personalivaldkonnas juba paar aastat tegutsenud ning tahaksid liikuda järgmisele tasemele. Kuid personalivaldkonnas kipub konkurents olema tihe ja seepärast on tarvis ka silma paista. Alati on hea mõte valmistada ette vastused kõige tavalisemateks intervjuuküsimusteks – kuid kui soovid intervjueerijale eriti muljet avaldada, pead astuma sammu edasi ja mõtlema intervjuuküsimustele, mis puudutavad otseselt personalijuhi ametikohta.

Siin on mõned näidisküsimused ja ideed, kuidas neile vastata.

1. Milline on Sinu juhtimisstiil?

Paljud inimesed kalduvad eelistama eelkõige üht juhtimisstiili ja on täiesti sobilik seda ka intervjuul jagada. Kuid pea meeles, et kui lähed tööle uude ettevõttesse, kus on uus kultuur ja inimesed, ei pruugi olla see, mis varem Sinu heaks töötas, enam tingimata õige valik. Tuleb kohandada erinevate karakteritega ning ka meeskonnaga tervikuna. Siinkohal on oluline oma isikliku juhtimisstiili kirjeldamine, näidates ühtlasi ka oma paindlikkust.

2. Kuidas Sina personalijuhina äritulemuste saavutamisele kaasa aitaksid?

Üha enam ei tähenda personalijuhtimine üksnes töötajasoodustuste haldamist ega tööalaste vaidluste lahendamist – see hõlmab ka äritulemuste saavutamist töötajate tõhusa juhtimise kaudu. Intervjueerijatele mulje avaldamiseks jaga nendega oma mõtteid peamistest algatustest, mida rakendaksid tulevases ettevõttes; viisidest, kuidas mõõdaksid nende edukust ning loomulikult ka seda, kuidas need algatused mõjutaksid ettevõtte tulemusi.

3. Mis Sulle personalivaldkonnas kõige vähem meeldib?

Igaühel on mingid osad tööst, mis just kõrvu suurest rõõmust liikuma ei pane. Siiski on oluline vältida näimist liialt negatiivse või vähemotiveerituna. Kui Sulle ei meeldi näiteks värbamine, ei tohiks öelda „ma ei salli värbamist“ ja siis lihtsalt järgmise teema juurde liikuda. Selle asemel võiks öelda umbes nii: “Värbamine pole just mu lemmik, aga ma tean, kui olulist rolli see ettevõtte arengus mängib, seega pole minu jaoks probleem sellega tegeleda.”

4. Kirjelda oma ideaalset töökohta.

See küsimus on oluline kahel põhjusel: esiteks võimaldab see kirjeldada, mida vajad just Sina isiklikult edukaks töötegemiseks. See on tähtis, sest intervjueerija vastus aitab Sul mõista, kas ettevõte, kellele Sa intervjuud annad, sobib Sinu vajaduste ja soovidega või mitte. Lisaks on see sobiv koht avaldamaks ka arvamust, kuidas tahaksid töökoha ja ettevõtte kultuuri kujundada, kui Sina valituks osutuksid.

5. Milline on Sinu kui personalispetsialisti seisukoht vallandamiste suhtes?

Personaliosakonnas tuleb sageli teha raskeid otsuseid. Üks neist on kahjuks töökohtade vabastamine kas koondamise või vallandamise kaudu. Üldiselt ei tohiks see olla Sinu esmane valik (esimese meetodina võib alati probleemse töötajaga paika panna näiteks töötulemuste parandamise kava). Kuid kui see ei õnnestu või kui töötaja teeb midagi eriti vastuvõetamatut, saabub hetk, kui pead töötaja ettevõtte huvides lahti laskma – ning on oluline anda oma võimalikule tööandjale teada, et oled sellest aru saanud.

6. Kirjelda mõnd halba juhtumit, mis Sul on tööandja / juhataja / töökaaslasega ette tulnud, ja kuidas Sa sellega toime tulid.

Seda küsimust küsitakse intervjuudel sageli, olenemata töökohast. Kuid peatselt tööle tuleva personalijuhina on eriti oluline demonstreerida tõhusat konfliktide lahendamist. Siin tasub kirjeldada konkreetseid samme, mille astusid keerulisest olukorrast ülesaamiseks, kuidas näitasid oma ratsionaalset mõtlemist ja millised olid tulemused.

7. Räägi mõnest korrast, kui Sa ei ole järginud ettevõtte siseeeskirju.

Ettevõtte siseeeskirjade ja normide kehtestamine ning jõustamine on personaliosakonna üks põhilisi ülesandeid, kuid see ei tähenda, et need peaksid olema kivisse raiutud. Sellele küsimusele vastates tuleks rääkida, kuidas ja miks oli normist kõrvalekaldumine õige otsus ja kuidas see mõjutas eeskirju ka pikemas perspektiivis.

8. Kuidas Sa saad hakkama ebaeetiliste olukordadega? Kui võimalik, siis too näiteid.

Õige asja eest seismine pole alati lihtne, kuid kui töötad personaliosakonnas, siis seda Sinult oodatakse. Sellele küsimusele ei saa lihtsalt vastata kommenteerides ebaeetilisi olukordi, mille tunnistajaks oled olnud – tuleb rääkida mõnest korrast, mil nägid, et midagi hakkab valesti minema ja astusid selle vastu konkreetseid samme. Kui Sul pole asjakohast vahetut kogemust, mida jagada, siis mõtle eelnevalt välja mõni hüpoteetiline stsenaarium ja viis, kuidas olukorda parandada võiks.

9. Milliseid küsimusi küsiksid Sa intervjueerijalt, kui oleksid tema asemel?

See on veel üks hea võimalus pakkuda välja ideid, mis Sul on ettevõtte jaoks, kellega vestled. Esita küsimusi, mis tõendavad arusaamist vajalike kandidaatide tüübist ja nende praegustest valupunktidest. Kui ettevõte püüab näiteks muutuda andmetepõhisemaks, võiksite küsida, milliseid kogemusi kandidaadil on aruandluse ja analüüsiga. Kui ühtegi sellist küsimust pähe ei turgata, võid küsida näiteks, et kui kandidaat oleks MS Office programm, siis milline ta oleks. Või et ta nimetaks 5 võimalust, kuidas kasutada klammerdajat, millel pole klambreid sees. Sellised küsimused on head jäämurdjad ja nõuavad kandidaadilt kiiret reageerimist ja loomingulist mõtlemist.

10. Millised trendid kujundavad personalivaldkonda järgmise viie aasta jooksul?

Kui oled olnud personalivaldkonnas piisavalt kaua, on Sul tõenäoliselt oma mõtted selle kohta, kuhu valdkond suundub. Kunagi ei ole paha näidata, et oled kursis ka uusimate valdkonna uuringute ja uudistega. Tsiteeri oma lemmikuid blogisid, ajakirju või mõjuisikuid. Vihjeid võid leida ka siit

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Kuidas leida häid kandidaate sotsiaalmeedia abil?

2019 © LEVEL UP

Tule ja osale värbamise töötoas ning näitame Sulle

  • Milliseid sotsiaalmeedia platvorme värbamisel kasutada
  • Kuidas jõuda tööpakkumisega õige sihtgrupini
  • Mismoodi lahendada kandideerimisprotsess