fbpx

7 kuumimat trendi personalijuhtimise tehnoloogiates

Tehnoloogia tähtsus on personalijuhtimise ja värbamise juures viimasel kümnel aastal hüppeliselt kasvanud. Millised on peamised tehnoloogiaga seotud trendid personalijuhtimises praegu? Ning kuhu viib meid tehnoloogia tulevik?

Panime kokku lühikese ülevaate 7 suuremast trendist personalijuhtimisega seotud tehnoloogiates:

1) Liikumine kvantiteedilt kvaliteedile

Tundub, et uusi tehnoloogiaid justkui voolab uksest ja aknast pidevalt sisse ning paljud juhid ja personaliosakonnad on nendest ka üht-teist kasutusele võtnud… või kui nad on eriti uuendusmeelsed, siis lausa palju. Kuid siis (muidugi pärast raha ja muude ressursside kulutamist) selgub, et mõni neist uuenduslikest võimalustest on tegelikkuses nende organisatsioonide jaoks kasutu. Seega on ootuspärane, et varsti hakkame nägema rohkemate mõtestatud valikute tegemist. Küsimusest: “Kas see on vinge tehnoloogia?” võiks saada küsimus: “Kas see tehnoloogia sobib meile?”.

2) “Kõikvõimsate” HR-tehnoloogiate arv väheneb

Oleme arvutirevolutsiooniga jõudnud teise kümnendisse ning see on paljuski muutnud meie elu- ja tööviisi. Kuid isegi miski nii suur ja hoomamatu kui arvuti jõuab oma piirideni. Praeguses arengus ei näe me enam niivõrd uusi leiutisi, kuivõrd põhitehnoloogiate täiustamist. Hoiduda tasub müügimeestest, kes proovivad Sulle müüa arusaamatult keerulisi tooteid või teenuseid, mis kõik Su probleemid lahendaks ja veel rohkematki teeks. Otsida tuleb nutikaid (ning sageli ka lihtsaid) tehnoloogiaid, mis on kasutajasõbralikud ja pakuvad soovitud tulemusi.

3) Kõik oleneb rakendamismugavusest

Uusi tehnoloogialahendusi nähes tuleb kõik ebavajalik enda jaoks välja lülitada ning küsida: “Kas seda tehnoloogiat on mugav kasutada ja kas mu töötajad võtavad selle ka reaalselt kasutusele?” Ignoreeri kõiki tulesid ja vilesid, säravaid ekraane ja ilusat disaini. Lõpuks taandub ikka kõik kasutamismugavusele, smart data’le  ja inimeste tehtava töö täiustamisele. Seega mõtle läbi – kas uhke toode on väärt selle juurutamiseks vajaminevat vaeva ja kulutusi? Kasuta vaid lihtsat ja olulist. Ülejäänu on ajaraiskamine.

4) Analüütika on A ja O

Tarkvaraanalüütika ning kõik muud tööriistad, mis võimaldavad asjakohast teavet hõlpsalt ning järjepidevalt osakondade vahel koguda ja jagada, on Sinu parimad sõbrad. Sedasorti tööriistad võimaldavad kogu personalil olla ettevõttes toimuva osas samal lehel. Analüütika annab meile võimaluse näha kogu organisatsioonis toimuvat ja sellele kiiresti reageerida. Oleme taaskord otsimas numbreid, et leida tõestust sellele, mida me väidame. Kui Sul on õiged tööriistad, siis kasuta neid.

5) Sotsiaalmeedia olulisus jätkab kasvamist

Sotsiaalmeedia on üks väheseid omataolisi nähtusi, mis on oma metsikule haibile suurepäraselt vastu pidanud. Tegu on jätkuvalt hämmastava tööriistaga nii värbamiseks, brändinguks kui töötajatega suhtlemiseks. Näiteks – luues värbamisel CV, intervjuu ja sotsiaalmeedia põhjal kandidaadi profiili, paistab tõeline talent tihti kergemini silma kui vaid esimest kahte kasutades. Inimeste erilisus, huvitavad omadused ja ebaharilikud oskused tulevad sageli ilma suurema vaevata välja, kui õpime rohkem nende veebis jagatava elu kohta. Samuti paistavad sotsiaalmeedias silma ka teatud negatiivsed omadused nagu väga paindumatu ideoloogia ning kalduvus olla tige või agressiivne. Sotsiaalmeedia, sotsiaalne õppimine ja laiema pildi nägemine on ettevõttele kõik suurepärased värbamise ning töötajatega suhtlemise ja sidususe arendamise tööriistad – loomulikult juhul, kui neid õigesti kasutatakse.

6) Reaalajas talentide juhtimise küsimused

Tööriistad, mis võimaldavad jõudlust pidevalt jälgida, on kõigile paremad. Ametlikus vormis töötajate hindamine iga kuue kuu tagant on aga aegunud ning ressursikulukam. Palju parem on omada tarkvara, mis võimaldab meil reaalajas toimuvaga kursis olla. Probleemid saavad juba eos tuvastatud ja positiivsed asjad nagu heade töötajate märkamine, tunnustamine ja hüvede pakkumine saavad toimuda jooksvalt ning see aitab luua ka paremaid suhteid tööandja ja töötaja vahel. Enam pole tarvis tagantjärele uurimisega tegeleda, reaalajas jälgimine annab personaliosakonnale ja tervele juhtkonnale rohkem võimalusi tunnustada häid ja märgata probleemseid töötajaid.

7) Mobiil, mobiil, mobiil

Tulemas on uus töötajate põlvkond, kes näeb ka lauaarvuteid minevikust pärit reliikviana. Maailm kasvab aina globaalsemaks ja mobiilsemaks ning ka HR peab seda olema. Õige ande saavutamiseks peate olema oma kujunduses ja kasutamismugavuses mobiilisõbralik. Personaliosakond peaks alati minema sinna, kus on talent –  ja tänapäeval on ta mobiilis.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Kuidas leida häid kandidaate sotsiaalmeedia abil?

2019 © LEVEL UP

Tule ja osale värbamise töötoas ning näitame Sulle

  • Milliseid sotsiaalmeedia platvorme värbamisel kasutada
  • Kuidas jõuda tööpakkumisega õige sihtgrupini
  • Mismoodi lahendada kandideerimisprotsess