Olenemata sellest, kas oleme arsti vastuvõtul, automehaaniku juures või mõtleme oma personaliprobleemidele, otsime me kõik alati lahendusi. Ja see on tegelikult suurepärane. Aga suures soovis võimalikult ruttu õige vastus leida võime mõnikord probleemist täiesti mööda vaadata. Toome sellest lihtsa näite.
Ütleme, et sa oled näiteks haige. Arst võib sulle selle mure kurtmise järel esmalt soovitada puhkust ja rohket vedelikutarbimist. Samas kui ta küsiks sult paar küsimust veel, võiks tal tekkida kahtlus ning ta suunaks sind vereanalüüsidele, saamaks teada, kas haigusnähtude tekitajaks ei või olla hoopis suhkruhaigus. Mõlemad tõved on tegelikult üsna hõlpsasti kontrolli all hoitavad – kuid kui ravida suhkruhaigust kui külmetust, läheb olukord kindlasti kehvemaks.
Sama kehtib personaliga tegelemise kohta. Soovis näidata oma ülemusele, et personaliosakonnal on kõik kontrolli all, keskendume sageli väikestele probleemidele, selle asemel, et küsida küsimusi, mis meid mure algpõhjuseni juhatavad. See, mis näeb välja nagu lihtne aga tüütu personalialane probleem, võib sageli olla märk milleski sügavamast, mida süvendab vale lähenemine.
Siin postituses toome teieni mõned tavalisemad valearusaamad värbamises ja personalijuhtimises ning viisid, kuidas neid lahendada.