loader image

"If you want creative workers you must give them enough time to play."

– John Cleese

Riste Lehari

Riste Lehari

Loovust võib vaadelda kui elustiil, mille puhul inimest ei juhi keskkond, vaid ta oskab oma aju abil ehitada uusi ideid, mõtteid, teoseid ja lahendusi. Nii arutleb ajuteadlane Jaan Aru oma menuraamatus “Loovusest ja logelemisest.” Omale palgatud töötajate loovuse kultiveerimine väga oluline. Kuidas seda teha? 

Loovus tekib kui on piisavalt vabadust, mängulisust ja võimalust katsetada. Nii mängulisuse kui loovuse väljendumise jaoks on oluline protsessi enda nautimine, selle asemel, et pingsalt ootuspärase tulemuse poole pürgida. Mõlemat iseloomustab vabadus katsetada. 

Loovus tähendab ennustamatuid lõpp-tulemusi, see tähendab ka riske. Vigu ei pea kartma ega vältima. See käib asja juurde. Vead on suurimad õpetajad ning nende kaudu omandame täiesti uusi teadmisi, milleni muidu jõudnud ei oleks. “Ainuke viis vigu vältida on mitte kunagi mitte ühegi originaalse idee peale jõuda,” ütles Albert Einstein. Riskimine on seda väärt.

Loovuse ja mängulisuse omavahelise seose üle on palju arutletud. Mängulisus muudab erinevaid protsesse nauditavamaks, seega on sel väga oluline roll kaasamisel. Kaasatud inimene, kes naudib protsessi ja ei pelga eksida, on suurema tõenäosusega ka loovam. Mängulisusega on võimalik vürtsitada muidu igavat ja monotoonset tööülesannet. Värbamisturunduse võtmes pakuvad mängustatud lahendused elustavat interaktiivsust muidu ühetaolisusega üleküllatud infovoos. 

 

Pikka aega arvati, et loov olemine on jumalik ja vaid väljavalitutele. Õnneks teame nüüd, et nii see ei ole. Tegemist ei ole ainult geeniuste, kunstnike ja kirjanike pärusmaaga. Meis kõigis on potentsiaal loovate lahenduste genereerimisele. Me peame lihtsalt oskama seda endast välja meelitada. Mis võiks olla parem kui teha seda läbi mängu ja mängulisuse?

Selge on see, et ettevõttesse loova atmosfääri tekitamine tähendab, et personali mikromanageerimine tuleb minevikku jätta. Selle asemel tuleb oma töötajatele võimaldada piisavalt vabadust ning piisavalt eksimis- ja mänguruumi. Kui tahad juba eos märku anda, et sinu tööandja bränd esindab loovat keskkonda, alusta näiteks mängulise värbamiskampaaniaga

Level up aitab sul leida oma ettevõttesse kõige paremad talendid, tehes seda personaliseeritud, ent digitaalsel ja mugaval viisil. Uuri lähemalt siit

Facebook
LinkedIn

Palka omale sobivad talendid personaliseeritud värbamismudeli abil

2020 © LEVEL UP

Töökuulutus sotsiaalmeedias

päeva
tundi
minutit
sekundit
Pakkumine on lõppenud!

Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.