fbpx

7 fakti tööandja brändingust, mida sa pead teadma

1) “Sa ei vali töötajat, töötaja valib sind”

Trendid näitavad, et värbamiste arv hakkab lähiaastail kasvama ning ettevõtted sellesse rohkem raha panustama. Seega on tööjõuturul ohjad töötaja käes, mitte vastupidi. Selle asjaolu mõistmine ja arvestamine on ülimalt tähtis iga tööandja jaoks, kes soovib värbamiskulusid vähendada ja ettevõtte töötajakogemust paremaks muuta.

Nipp: lähene uutele kandidaatidele nii, nagu läheneksid klientidele. Tööandja brändingust on konkureerivatel värbamisturgudel saanud selline vajadus, et sellel hetkel on vaieldamatu sinna mitte investeerida.

2) 43% tööjõukulude vähenemine

Uuringud on näidanud, et tugevama tööandja brändinguga ettevõtetel on uue töötaja leidmise kulud keskmiselt 43% madalamad võrreldes nende nõrgemate konkurentidega. Investeerides tugevama tööandja brändi loomisesse pole sa värbama hakates enam vaid ühest ainsast kampaaniast sõltuv. Selleks, et leida häid kandidaate, peab bränd olema potentsiaalsetele kandidaatidele atraktiivne. Kusjuures suur osa kandidaatidest uurib ettevõtte kui tööandja tausta ka juba enne kandideerimisavalduse saatmist. 

3) Kandidaadid usaldavad töötajaid 3 korda rohkem

See ei tohiks nüüd muidugi suur üllatus olla – kandidaadid, kes soovivad saada rohkem teavet ettevõttes töötamise kohta, eelistavad rääkida pigem töötajate kui tööandjatega. Miks? Kuna töötajad näitavad ettevõtte tõelist olemust paremini. Aga ole mureta, kui ettevõttel on tugev tööandja bränding ja töötajatest hoolitakse, siis ilmselt nad kiitustega kitsid ei ole.

4) 94% kandidaatidest on mõjutatud kandideerimisotsuse tegemisel ettevõtte digitaalsest kohalolust

Kui huviline puutub kokku tööandja brändiga ja näeb, et see mõjub lohakalt või kahtlaselt, jätab ta kandideerimata. Kui ta aga näeb, et ettevõte on aktiivne, korraldab meeskonnaüritusi, hoolib töötajatest, on uuendusmeelne ja pühendunud, et kogu bränding on läbi mõeldud, on see ilmne pluss paljude konkurentide ees!

Lausa 91% tööotsijatest leiab, et halb digikanalite kasutus, ennekõike sotsiaalmeedia ja koduleht, kahjustavad tööandja brändi.

Mida siis teha? Ettevõtte bränd peab targalt kasutama oma digitaalseid ressursse. Räägi oma ettevõtte lugu sotsiaalmeedias. Anna huvilistele teavet, tegele hea kasutajakogemuse loomisega, paku väärtust! Ole loominguline, aga mõtle kindlasti välja ka oma kindel strateegia veebi jaoks.

5) 1-2 korda suurem värbamiskiirus

Sotsiaalmeedia portaal LinkedIn on avaldanud, et tugeva tööandja kaubamärgiga ettevõtted värbavad kiiremini. Nii palju, kui sa suudad mõjutada kandidaatide nägemust ettevõttest kui tööandjast, saavutad sa ka värbamisel rohkem edu. 

6) 70% värbajatest on sotsiaalmeediast edukalt värvanud

Tänapäeva maailmas on raske hakkama saada ilma sotsiaalmeediata ning seda ka värbamisel. Võimalused, mida sotsiaalmeedia platvormid pakuvad, on lihtsalt liiga head, et neid mitte kasutada. Ligi 80% tööandjatest väidab, et sotsiaalmeedias värbamine on aidanud neil leida passiivseid kandidaate.

Sotsiaalmeedia abil saab ettevõte tugevdada sidet tööandja ja olemasolevate töötaja vahel, suurendada inimeste teadlikkust ettevõttest ja leida suurepäraseid uusi töötajaid!

Võtame näiteks meie kliendi A. Le Coq. Suutsime sotsiaalmeedia värbamiskampaania abil leida vaid 3 päeva jooksul 3 töötajat Tallinnas ja Tartus hooajalisele töökohale. Kokku saime 60 kandidaati ning 1400+ külastust värbamislehele. Kampaania edule andis kindlasti hoogu juurde hea digitaalne kohalolek soovitud sihtgrupi seas.

Teiste edulugudega saad tutvuda siin: https://levelup.ee/portfoolio/

7) Õnnelike töötajatega ettevõtted on 202% edukamad

“Õnnelik töötaja, õnnelik ettevõte.”

Mida inspireerivam on töökeskkond, seda paremaid tulemusi töötajad annavad. Töötajad on ettevõtte selgroog ja kõige olulisem vara. Seega tuleb neid kohelda lahkelt ja lugupidavalt. Nende eest hoolitsemine peaks olema tööandja brändi kujundamisel esmatähtis.

Kui annad neile põhjuse hästi töötada – näiteks äge kontor, lõbusad ühisüritused, pingutuste märkamine ning tunnustamine jne – tahavad nad rohkem vaeva näha, sest nad on oma töökoha üle uhked! Alati on oluline pöörata tähelepanu detailidele, sest just neid töötajad märkavadki.

Kokkuvõtteks

Need olid 7 tööandja brändingu fakti, mida iga värbaja peaks teadma. Lühidalt öeldes – ole aktiivne, loominguline ja ära karda areneda! Turul valitseb tihe konkurents, kuid kindla strateegia ja õigete tööriistade abil saab ettevõte oma tööandja kaubamärki atraktiivsemaks muuta.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Milline personalijuht või värbaja peitub Sinus?

2019 © LEVEL UP

  • Limiteeritud eripakkumine:

Töökuulutus sotsiaalmeedias

päeva
tundi
minutit
sekundit
Pakkumine on lõppenud!

Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.