5 nõuannet värbamisagentuuri valimiseks

Tööandja või personalispetsialistina oled Sa ilmselt juba kaalunud värbamisagentuuri kasutamise eeliseid uute töötajate leidmiseks. Värbamisprotsess muutuks lühemaks; võimalus, et Sa ei leia omale sobivat kandidaati on madalam ning peamine – Sa võid märgatavalt säästa oma aega, raha ja teisi ressursse. Ja kuigi on tõsi, et kõik teenusepakkujad ideaalis neid väärtusi Sulle pakuvad, ei ole kõik värbamisagentuurid siiski päris ühesugused.

 

Seega on tarvis leida oma vajadustele sobivaim agentuur. Ent kuidas aru saada, kes on sobivaim? Panime kokku viis head nõuannet, mille abil tasuks värbamisagentuuri valida ning selgitame, kuidas need nõuanded aitavad Sul parimaid kandidaate leida.

1. Spetsialiseerumine

Laiahaardelised värbamisettevõtted võivad olla suurepärased nende organisatsioonide jaoks, kes peavad leidma hulgaliselt inimesi erinevatele ametikohtadele. Kuid kui Sinu vajaduseks on leida täpsema spetsialiseerumisega töötaja, peaksid leidma agentuuri, kellel on selles valdkonnas kogemusi või vähemalt hea ettekujutus, milliseid inimesi sellele alale vajatakse. 

 

Sel juhul saad abiks nii agentuuri kogemustepagasi värbamismaastikul ja -meetmetega üldiselt kui ka nende spetsiifilisemaid teadmised Sinu valdkonnast ning sellest, millise taustaga võiks uued töötajad olla.

 

Olenemata sellest, kas palkad töötajaid müügi, administratsiooni, tehnoloogia või finantside alal, on võimalik leida agentuur, kes selle teemaga varasemalt kokku on puutunud ja teab täpselt, mida teha. Sellised ettevõtted oskavad ka paremini oma värbamist sihtida ning Sina saad sobivama profiiliga kandidaadid. 

2. Värbamis- ja palkamisstrateegiad

Enne, kui otsustad mõne värbamisagentuuri kasuks, tuleks kindlasti lähemalt nende värbamis- ja palkamisstrateegia kohta küsida. Mõned agentuurid loovad huvilistele näiteks teste ja muid kontrollimisviise tagamaks, et kandidaadid on ka tõepoolest nii kvalifitseeritud kui nad end väidavad olevat. Kui Sulle tundub, et vajaksid ka mõnd sellist lahendust, uuri kindlasti agentuurilt, kas nad on nõus seda tegema. 

Nende vastuse järgi saad hästi aimu sellest, kas tegu on lihtsalt agentuuriga, kes mõtleb Sinuga kaasa ja püüab leida parimaid lahendusi või kasutab iga kord üht sama äraproovitud värbamismalli ilma kliendile suuremat tähelepanu pööramata. Kui tunned, et agentuuri strateegia ei vasta Sinu standarditele, on aeg mujale vaadata. 

3. Maine loeb

Nagu kõigile ettevõtetele, on ka värbamisagentuuridele nende maine ülimalt tähtis. Agentuuril on lihtne öelda, et on suurepärane värbaja, kuid see, mida räägivad agentuurist kliendid, võib ettevõttest maalida hoopis teistsuguse pildi. 

Seega on parim meetod kvaliteetse värbamisteenuse leidmiseks vaadata ettevõtte kliendibaasi. Väheste, kuid pikaajaliste ja püsiklientidega agentuur on tõenäoliselt usaldusväärsem kui konkurent, kellel on palju kliente, kuid ükski neist ei ole ettevõtte teenuseid üle ühe korra kasutanud. 

4. Klienditeenindus

Värbamisagentuur peaks oma klientidele pakkuma eriliselt head teenindust. Sina ei tohiks kliendina end üheski värbamise etapis tunda kõrvalejäetuna või toimuvast teadmatuses olevana. Pidev suhtlus agentuuriga on äärmiselt oluline. Kui Sul tekib juba eos raskusi agentuuriga suhtlemisel, on tegu selge märgiga, et peaksid mõne teise koostööpartneri leidma. 

5. Kandidaatide kogum

Lõppude lõpuks on värbamisagentuuri kõige olulisem argument see, milliseid kandidaate nad Sulle leida suudavad. Hea agentuuri peamine eesmärk peaks olema leida Sulle kõige sobivamad kandidaadid, kuid kui agentuur pole piisavalt võimekas, ei suuda nad seda teha. Parim viis agentuuri võimekusest aru saamiseks on uurida, kuidas nad kandidaate leiavad, profileerivad, nendega ühendust võtavad ning kui edukad nad selles on. 

 

Edu muideks saab hõlpsasti mõõta näiteks selle abil, kui paljud ettevõtte abil värvatud kandidaatidest ettevõtetesse ka pikalt (nt kauemaks kui katseaeg) jäänud on. Kui need vastused Sind rahuldavad, siis oled ilmselt leidnud omale õige agentuuri! 

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Avalda oma esimene sotsiaalmeedia töökuulutus!

2019 © LEVEL UP

Töökuulutus sotsiaalmeedias

päeva
tundi
minutit
sekundit
Pakkumine on lõppenud!

Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.