Tüüpilised nõudeid töökuulutustest – armasta kirglikult AutoCADi, ela ja hinga e-maili turundust või oma kinnisideed uute UI kujunduste mockup’ide loomisest. Uue töötaja palkamisel on loomulik soovida, et teda huvitaksid pakutav töö, valdkond ja Sinu ettevõte. Õige ka. Aga nõuda talt kirge? Ehk on seda liiga palju küsitud.
Esiteks on kirge raske mõõta. Kandidaat, kes soovib tööintervjuul silma paista ja hästi esineda, võib väita, et on töö suhtes väga kirglik. Aga on see ka tõsi või ütleb ta nii seepärast, et ta teab, et Sa tahad seda kuulda? Või vastupidi, kui Sa ei tähelda kandidaadis intervjuu ajal erilist entusiasmi, siis kas see tähendab kindlasti, et teda see töö ja valdkond eriti ei huvita või on ta lihtsalt reserveeritud ega väljenda oma emotsioone nii tugevalt?
Siin tulevad taas mängu inimeste iseärasused – mõnele on maast madalast õpetatud, et emotsioonid ja töö ei käi kokku. See ei tähenda, et nad poleks aga tööst sama elevil kui mõned ekstravertsemad ja emotsionaalsemad kandidaadid. Igaüks väljendab oma kirge erinevalt.
Põhiline on aga see, et kirg ei tähenda tingimata kandidaadi huvi töö vastu. Veelgi enam – see ei ütle midagi kandidaadi võime kohta seda tööd teha. Hoopis teine lugu on huviga. Huvitatud kandidaadid (ehk need, kellele peaksid kandideerimisprotsessis ka keskenduma) on need, kes tulevad intervjuule ettevalmistatuna, on varasemalt uurinud ettevõtte kodulehte, teavad konkurente ning tunnevad brändi. Neid ei tasu segi ajada sellistega, kes Sinu ettevõtet “täiega armastavad” ja sellest vestlusel üliemotsionaalselt vadistavad.
Erand – mõnede töökohtade puhul on ka mõistlik otsida kandidaate, kes tõesti armastavad seda, millega Su ettevõte tegeleb. Näiteks brändisaadikud, kes mõjutavad väga otseselt inimesi Sinu tooteid ostma. Oluline on, et nad oleksid potentsiaalsete klientidega suheldes ka võimalikult ausad ja teaksid, millest räägivad. Sellisel juhul ongi parim palgata töötajaid, kes on juba varasemalt ettevõtte tooteid ja teenuseid proovinud ning jagavad meeleldi oma kogemusi.