Värbamistööriistad, millised on võimalused Eestis ja milline Sulle sobida võiks?

Eesti turule on viimaste aastate jooksul lisandunud palju erinevaid abivahendeid, mis aitavad värbajatel ja juhtidel optimeerida või lausa automatiseerida palkamise protsesse. Lisaks digitaalsetele värbamisplatvormidele ja äppidele toome postituses välja nii lahenduste tugevused kui ka nõrkused, et Sinu töö ja eelarve oleks tulevikus maksimaalselt optimeeritud.

Millised siis on need 7 erinevat värbamistööriista, mis on erinevates värbamise olukordades kindlasti efektiivsed abimehed ka teie meeskonnale?

LinkedIn sotsiaalmeedia platvorm on rahvusvaheliste töökuulutuste paradiis. See on ideaalne võimalus spetsialistide värbamiseks, samas kui otsitakse inimest Eesti siseselt, siis vahel ei pruugi piisavalt sobivaid kandidaate leida. LinkedIn-i lahendus toimib selliselt, et värbaja sisestab enda töökuulutuse:

Vali omale vajalik sihtgrup ja näita LinkedIn lahenduse abil töökuulutust ainult valitud sihtgrupile. Selle lahenduse puhul saab valida töökuulutuse põhja ja siit tekib oht, et kõik töökuulutused on omavahel sarnased. LinkedIn kasuks räägib fakt, et telefonist kandideerimine on tehtud kasutajasõbralikuks, võimaldades kandidaadil kandideerida LinkedIn-i profiilga.   

LinkedIn-is on võimalik saadud kandidaate hinnata. LinkedIn kogub palkamise protsessi käigus jooksvalt infot. Värbaja kandidaatide valikute põhjal näitab platvorm töökuulutust just sarnaste profiiliga inimestele. Ka Level upi abil on võimalik Sul suunata oma tööpakkumine LinkedIni portaali kasutajateni. 

2. Klassikalised tööportaalid – CVKeskus ja CV-Online

CVKeskus

Tööportaalid on turul olnud kõige kauem ja seal pildis olek on kindlasti oluline, samas on raske teiste seas silma paista ja kandidaadi tähelepanu hajub kiiresti, kuna portaalis on veel mustmiljon võimalust ja konkureerivat kuulutust. Tööportaalid pakuvad erinevaid digitaalseid värbamisteenuseid. Need teenused on väga vajalikud ja head, aga seal on üks oluline AGA, see kõik toimib kandidaadi puhul ainult siis, kui ta on aktiivne tööotsija ning tema CV on portaalis aktiivne. Näiteks, kui postitate kuulutuse automehaaniku positsioonile, siis võib juhtuda, et kandidaate töökuulutusele ei kandideerigi. 

CV-Online

Kahjuks on tööportaalide kaudu passiivset kandidaati praktiliselt võimatu kõnetada, sest töökuulutusi jälgivad ja külastavad aktiivsed tööotsijad. HR–tehnoloogiad ja uued digitaalseid värbamislahendused on viimaste aastate jooksul suure arengu läbi teinud. See on ühtlasi ka põhjus, miks tööportaalide funktsioon on ajale jalgu jäänud. Tööportaale võib oodata sama saatus nagu aastaid tagasi füüsilise ajalehe töökuulutuste rubriik, sest noorem põlvkond kolib sotsiaalmeedia kanalitesse ning ootab, et ka onganisatsioonid neid sinna kõnetama tuleks.

Sotsiaalmeedia töökuulutus on kiire ja efektiivne värbamisteenus, mille abil saad esmakordselt võimaluse kõnetada korraga nii passiivseid kui ka aktiivseid kandidaate ja seda kõike digitaalselt ning automatiseeritult. 

Lahendus on inpireeritud, ideest, et parimad talendid ja passiivsed kandidaadid ei tule tööportaali kuulutusi skrollima. Sel põhjusel serveeritakse tööpakkumine erinevate digitaalsete ja sotsiaalmeedia kanalite kaudu otse potentsiaalsete talentide ning kandidaatideni. Lahendus hoiab kokku juhi, värbaja ja personalijuhi aega, sest tööpakkumist on Level up lahenduse abil võimalik suunata tervelt 7. enim kasutatud digiplatvormile.

Kuidas Level up sotsiaalmeedia töökuulutus töötab? Huvitatud ja potentsiaalsed kandidaadid suunatakse sotsiaalmeediast töökuulutusele ja seal saab huviline kandideerida läbi kandideerimisvormi. Kandidaatide info ja küsimuste vastused kogutakse Level upi palkamistorusse, kust saab värbaja edasi teha vastavad otsused, ning saata kandidaatidele vastused vastavalt vajadusele. Ehk siis “ei” või “jah” kirjad.

Sotsiaalmeedia töökuulutuse lahendus on väga kiire – tuleb vaid täita üks vorm. Peale mida on sotsiaalmeedia töökuulutus üleval juba 48 tunni jooksul, pärast info edastamist.

Sotsiaalmeedia töökuulutust on võimalik näidata kõikjal maailmas, vastavalt Kliendi vajadustele. 

4. Tööportaal – MeetFrank

MeetFrank on anonüümne värbamisäpp, mis on suunatud inimestele, kes mõtlevad aktiivselt töökoha vahetamisele. Tööpakkumisi saab lisada üle maailma ja samuti saab värvata inimesi kaugtööle, mis tähendab, et valik on suurem ja potentsiaalsed töötajad võivad asuda ükskõik, millises maailma otsas.

Äpp toimib chati vormis, kus saab anonüümselt tööandjaga suhelda ja kui tingimused mõlemale sobivad, siis saab küsida töotsija CV või muud vajalikud dokumendid.

Eelkõige on see app spetsialistidele, loovtöö tegijatele ja inimestele, kes saavad teha tööd ükskõik kust, olenemata kellaajast ja riigist. Meet Frank annab turu keskmise palga, mida saavad tipptegijad antud valdkonnas, ehk siis loob kandidaadile väga kõrged palgaootused.

Personaalne kandideerimisleht on samm edasi eelmistest lahendustest. 

Värbamiskampaania eesmärk on jääda silma ja kõnetada sobivaid kandidaate, tõstes sellega nende kvaliteeti. Nagu ka eelmised lahendused on  värbamiskampaaniat võimalik teha rahvusvaheliselt ükskõik, millises riigis seda on vaja läbi viia.  Selle lahenduse puhul on sotsiaalmeedia reklaamid ja värbamisleht loodud joondudes organisatsiooni brändbookist. 

Värbamiskampaania kandideerimisleht – K-Rauta

Värbamiskampaania kandideerimisleht – Hurtigruten

Värbamiskampaania koosneb neljast sammust:
1) sotsiaalmeedia reklaamid
2) personaalne kandideerimis leht, mis jaguneb omakorda erinevateks sektsioonideks
3) kandideerimisvorm
4) palkamistoru, mis võimaldab esmased tegevused automatiseerida

Iga samm selles protsessis tehakse vastavalt kliendile ja tema sihtgrupile. Kogu protsessi juhib projektijuht, kes aitab Klienti iga küsimusega. Kampaania lõpus saab värbaja põhjaliku värbamiskampaania kokkuvõtte ja statistilise analüüsi. Värbamiskampaaniat on võimalik korraldada kõikjal maailmas, vastavalt kliendi vajadustele. 

Suur abimees, kui kirjutad ingliskeelset tööpakkumist. Textio on platvorm, mis on keskendunud sellele, et suudaksid kirjutada teksti, mis sobivat sihtgruppi kõnetab. Personaliosakond enamjaolt teab, kes on see inimene, keda ta oma meeskonda soovib kaasata. Samas kandideerivad inimesed, kes pole värbaja sihtgrupp? 

Siin tulebki see lahendus appi. Sisesta oma tekst ja saad teada, millise soo poole antud pakkumine kaldub. Kui soovid enda teksti alatooni muuta annab Textio valikud, läbi mille saab lihtsa vaevaga suunata pakkumise sobivale sihtgrupile. Samuti aitab see leida tasakaalu ehk siis sooneutraalsuse, kui sihtgrupp peaks olema neutraalne. Lisaks sellele on ka võimalus Textio puhul mõõta teksti kaasahaarvaust. 

7. Tööportaal – GoWorkaBit

GoWorkaBit on platvorm, mis aitab kokku viia ajutist tööjõudu vajava ettevõtte ja tööampse otsiva inimese. Potentsiaalse töötajaga lepitakse tingimused kokku tööportaalis. Lisatööjõu võib leida väga kiiresti, eriti hästi toimib see lahendus teenindusvaldkonnas ja hooajalise tööjõu palkamisel.

Kokkuvõtteks

Selleks korraks kõik. Juhul, kui Sind huvitavad lisaks palkamislahendustele edasi lugeda, mida Level up personalijuhtidele ja värbajatele tasuta pakub, siis loe edasi:

 

1. Logi sisse

2. Vali välja parimad
3. Hinda kandidaate
4. Lae alla kokkuvõte

5. Analüüsi statistikat 
6. Jaga ligipääsu

7. Suhtle kandidaatidega

8. Mängusta värbamine
9. Dark mode 

Level up palkamistoru võimaldab automatiseerida esmase selektsiooni, et valida ainult talendid intervjuudeks.

Iga Level upi lahendusega tuleb TASUTA kaasa palkamistoru. Palkamistoru võimaldab automatiseerida esmase selektsiooni, et siis vastavalt vajadusele edasi toimetada, teeb intervjuudeni jõudmise palju lihtsamaks ja kiiremaks. 

Nüüd on Sul võimalik enne värbamise planerimist vaadata, kui suur on sihtgrupp, keda otsima hakkad.

Tööturu sihtgrupi kalkulaatori leiad siit.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Avalda oma esimene sotsiaalmeedia töökuulutus!

2020 © LEVEL UP

Töökuulutus sotsiaalmeedias

päeva
tundi
minutit
sekundit
Pakkumine on lõppenud!

Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.