Potentsiaalsete kandidaatide leidmine võib olla keeruline. Värbamine on mõnes osas kunst, kuid suuremas osas teadus. Kui avastad end leidmas rohkem kärnkonnasid kui printse, siis vaata üle need neli teemat, et oma värbamisprotsess paremaks muuta.
Kui sa ei ole teadlik väärtustest, mille eest ettevõte seisab, muudab see su püüdlused veelgi keerulisemaks. See on umbes sama hea, kui osta ilusaid riideid, aga mitte teada oma suurust. Ettevõtte alustalade tundmine on ülimalt tähtis.
Mida sa saad teha:
Tutvu ettevõtte kultuuriga. Õpi ettevõtte väärtuste ja juhtimise ning selle kohta, milliseid omadusi töötajate puhul hinnatakse. Kui võtad aega nende teemade mõistmiseks, saad ka kindla arusaama, keda otsida.
Saame aru – tänasel päeval teevad valiku ja kehtestavad reegleid tööotsijad ning paljud neist otsivad lahedaid ja inspireerivaid töökohti ning ettevõtteid, kellega end siduda. Aga kui sa paned kuivavõitu kontoritöö kõlama kui ülivinge turundustöö, pettuvad lõpuks nii kandidaat, ettevõte kui sina ise. Korrektsed tööjuhendid on tähtsad, kuna need võimaldavad sul leida positsiooni täitmiseks päriselt sobivaid kandidaate. Vastasel juhul saad sa hunniku turundajaid sekretäri tööd tegema.
Mida sa saad teha:
Ole töökohustuste osas võimalikult realistlik. Parim nipp on ausus, kuna sa ei soovi raisata aega valede inimeste intervjueerimisele. Keskendu õigetele kandidaatidele ja sinu pingutused tasuvad end ära.
Kujuta ette – mõne osakonna juhataja tuleb sinu jutule. Ta annab sulle ette ametinimetuse, palga ja eeldatava töölevõtmise kuupäeva ning see ongi kõik. Just siit võivadki probleemid alata. Värbajana pead sina teadma täidetava rolli eeldusi. Rääkimata sellest, et peaksid ka teadma, mida juhataja oma töötajatelt ootab. Kui selline suhtlus jääb toimumata, võid sina küll uue töötaja leida, kuid sugugi mitte sellise nagu juhataja oleks oodanud.
Mida sa saad teha:
Vestle osakonnajuhatajaga. Selgita talle, et soovid vaba töökoha täitmiseks leida parimaid kandidaate ja vajad selleks lisateavet. Hangi neilt piisavalt üksikasju, et nende ootusi täielikult mõista. Lõppkokkuvõttes säästad siis nii aega kui raha ning saad ka ettevõttesse tuua täpselt selle inimese, keda vaja.
Aeg-ajalt juhtub, et värbaja otsib superinimest minimaalse eelarvega. Või nõuab töö rohkem aastaid kogemust, kui selline positsioon on eksisteerinud (kas oled näiteks kohanud 10-aastase kogemusega sotsiaalmeedia turundajat?). Oluline on hinnata täpselt, mida töö nõuab ning pakkuda ka vastavat palka. Kui otsid kedagi, kellel peavad olema väga spetsiifilised oskused, on ka oluline, et töötasu neile vastaks. Muidu jooksed nagu orav rattas, aga tulemust ei saa.
Mida sa saad teha:
Uuri väga põhjalikult, mida nõutakse ja millist palka makstakse sarnastel kohtadel teistes firmades. Kui ettevõtte nõuded ja palk ei vasta mujal samas valdkonnas nõutavale ja pakutavale, tuleb asjaosalistega ettevõttes maha istuda ja kuldne kesktee leida. Alles siis on võimalik saada suurepäraseid kandidaate.
Hea värbaja mõistab, et alati saab paremini. Kui värbaja jääb liialt oma mugavustsooni kinni, tekib oht, et ta jääb headest töötajatest ilma. Parimate tulemuste saavutamiseks tunne oma ettevõtet, ole töökohustuste suhtes aus ja edasta need selgelt potentsiaalsetele kandidaatidele. Veendu, et kogemused ja pakutav palk oleks omavahel vastavuses ning et oled tulevase töötaja juhiga ootuste osas samal meelel. Kui saad teada ka teiste osapoolte ootused, aitab see sul protsessi kulgu tõhusamalt suunata.
Kunagi ei tohiks olla meelestatud nii, et enam edasi areneda ei saa. Alati saab ja see on kõigile kasulik!
2019 © LEVEL UP
Töökuulutus sotsiaalmeedias
Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.