Üldiselt peetakse parimateks müügiinimesteks ekstraverte. Seega, kuna värbamine on sageli väga sarnane müügiprotsessiga (eriti olukorras, mil kandidaat valib tööandja, mitte vastupidi), on tavapärane arvamus, et ekstraverdid on ka paremad värbajad. Ekstravertidel on mitmeid omadusi, mida ka hea värbaja vajab.
Siin on mõned põhjused, miks ekstraverdid on suurepärased värbajad:
Samas on mitmeid eeliseid ka introvertidest värbajatel. Kandidaatidel on tänapäeval rohkem võimalusi leida infot nii värbajate kui ettevõtte kohta. Enne kandideerimist uuritakse hoolikalt firma tausta, vaadatakse värbaja LinkedIni profiili, heidetakse pilk peale ettevõtte Instagrami kontole jm. Värbaja roll on seega eelkõige kureerida infot, mida kandidaat juba omab ning talle ettevõtet veelgi tutvustada.
See suundumus aga soosib sageli rohkem just introverte:
Niisiis, kas introvert on parem värbaja kui ekstravert? Mõnikord küll. Kuid on olemas ka kolmas alternatiiv.
Parimad värbajad on ambiverdid.
Ambiverdid on segu introvertsusest ja ekstravertsusest. Enda isiksuse tüübi saad välja selgitada selle testiga.
Miks on selline segu hea? Kui sul on värbaja, kes on liiga ekstravertne, võivad nad mõjuda liiga müügimehelikult ning kandidaate eemale peletada.
Kui sul on värbaja, kes on äärmiselt introvertne, võib ta aga olla liiga häbelik. Ambivert on aga täpselt see inimtüüp, kes ühendab mõlema isiksusetüübi head jooned ning seepärast saab värbamisega oivaliselt hakkama.
Seega – kuigi nii ekstravertidel kui intovertidel on kahtlemata omad tugevused – on kõige parem valida värbajaks hoopis ambivert.
2019 © LEVEL UP
Töökuulutus sotsiaalmeedias
Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.