loader image

Kuidas mitte kaotada automatiseeritud värbamisprotsessis inimlikkust ja personaliseeritust?

Ajastul, mil automatiseeritud lahendused järjest nii värbamist kui muid valdkondi üle võtavad, tekib ühel hetkel ka küsimus – kust jookseb automatiseerimise ja tehisintelligentsi ning algoritmide kasutamise piir? Millisel hetkel kaob ära autentsus ning inimlikkus?

Kui värbamisprotsessis puudub värbaja ja kandidaadi vahel isiklik suhtlus, võivad kandideerijad tunda, et kui nad tööle võetaks, oleks nad lihtsalt järjekordne silmapaistmatu hammasratas ettevõtte suures masinavärgis. See ei jäta teatavasti ettevõttest just meeldivat muljet. Õnneks on kogu värbamisprotsessi inimlikustamiseks on värbajal võimalik palju ära teha.

Ole aus

Kõige vahvam osa värbamisest on kellelegi uue töö andmine. Kõige ebameeldivam on öelda kellelegi, et ta ei osutunud valituks, kuigi ka see on osa värbaja tööst. Kandidaatide, kes on kandideerimiseks ja Sinuga kohtumiseks aega võtnud, ignoreerimine jätab ebaprofessionaalse ja ebaviisaka mulje ning teeb kahju tööandja brändile.

Ole aus nende vastu, kes ei osutunud soovitud positsioonile valituks. Kui tegu oli hea kandidaadiga, ent keegi teine oli seekord lihtsalt sobivam, aruta nendega ka ettevõtte tulevikuplaane ja vihja neile, kui mõni muu sobiv töökoht lähiajal samuti vabanemas on.

Kasutajasõbralik veebileht

 

Tänapäeval uurib kandidaat ettevõtte kohta juba enne, kui kandideerimisavalduse välja saadab. Tööandja peaks seepärast tagama, et ettevõtte veebileht oleks lihtne, kena ja kasutajasõbralik.

Tööandja esimene suhtlus uue töötajaga toimubki sel hetkel, kui kandidaat firma kodulehele jõuab. Mida see neile räägib? On seal selgelt kirjas, millega ettevõte tegeleb, mis on selle põhilised väärtused ja eesmärgid? Mida on seal mainitud personali ja vabade positsioonide kohta? Need küsimused tuleks kindlasti enda jaoks ära vastata ja vajadusel muudatusi teha – hoolikalt läbimõeldud ja kasutajasõbralik veebileht loob tööandjast märksa sõbralikuma ja hoolivama mulje.

Suhtlus päris inimesega

Kui oled huvitatud kellegi palkamisest, on oluline võimaldada kandidaadil suhelda reaalse ettevõttes töötava inimesega tema tegeliku meiliaadressi kaudu. Mitte keegi ei taha saata oma kirju ettevõtte “info” meiliaadressile.

Ainuüksi oma personaalse meiliaadressi jagamine annab kandidaadile märku, et pead teda väärtuslikuks ja oluliseks. Anna talle teada, et oled meeleldi valmis küsimustele vastama ja pea sellest lubadusest kinni.

Pane paika värbamisprotsessi ajakava ja pea sellest kinni

Alates esialgsest avalduste läbivaatamisest kuni viimaste intervjuudeni on oluline anda kandidaadile teada, mida ja millal oodata. Keegi ei taha jääda mitmeks nädalaks ootama ja mõtlema, kas peaks värbajaga ühendust võtma, et saada teada, kas töökoht on veel saadaval.

Anna kandidaadile märku kui kaua intervjuud aega võtavad ja millal ta võib vastuseid oodata. Pane see kirja ka oma kalendrisse ja kui mingil põhjusel peaks protsess venima, hoia ka kandidaati sellega alati kursis. Kandidaadiga suhtlemine igas värbamise etapis loob inimlikkuse ja hoolituse tunnet. 

Kokkuvõtteks

Värbamisel kehtib lihtne reegel – kohtle kandidaate nagu oma kliente. Ka erinevaid värbamistarkvarasid ja automatiseeritud lahendusi kasutades on täiesti võimalik säilitada terve värbamisprotsessi vältel personaliseeritud, inimlik ja hooliv lähenemine. 

Facebook
LinkedIn

Palka omale sobivad töötajad personaliseeritud värbamismudeli abil

2020 © LEVEL UP

Töökuulutus sotsiaalmeedias

päeva
tundi
minutit
sekundit
Pakkumine on lõppenud!

Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.