Pole kahtlustki, et eriolukorra kehtestamine ja koroonaviiruse puhang mõjutab tugevalt Eesti majandust, tööandjaid ning see läbi ka kogu värbamismaastiku. Karantiinis linnad ja kaubanduskeskused, suletud tehased ning inimtühjad tänavad on reaalsus. Tänaseks on kaugtööst saanud normaalne igapäevaelu mitmetele ettevõtetele. Koroonakriis tekitab tööandjates põhjendatud paanikat, kuid on ettevõtteid, kes näevad kriisiolukorras enneolematuid võimalusi talente endale krabada.
Analüüsisime, kuidas praegune kriisiolukord personalivaldkonda mõjutab ja pakume välja 3 lahendust, mida ettevõte konkurentsieelise saavutamiseks teha saab.
Olukord:
Paeguses eriolukorras on paljud ettevõtted sunnitud saatma töötajad kodukontoritesse. Kaugtöö trend on kasvamas ja muutumas kontoritöötajate põhiliseks töövormiks.
Võimalus:
Loo kuvand oma brändist soovitud sihtgrupile
Lahendus:
Eeldades, et enamik inimesi veedab kriisiajal suurema osa ajast arvutis või nutitelefonis on ettevõtetel võimalus oma brändist luua kuvand ja tööandja brändingu abil võita oma sihtgrupi süda. Töövõtjad soovivad näha ka kriisi ajal tulevase tööandja tegelikku sisemist hingamist. Tööandja bränd määrab tööturul oleva ettevõtte konkurentsivõime, mis on peegeldus ettevõtte tõelisusest. Ajal, millal ettevõtted on kriisipinge all juhtub ettevõtte sisekliimas palju juhtimisalaseid vigu, mis soosib töötajate karjääri ning töö vahetamist.
Olukord:
Koroonaviiruse puhangu ja eriolukorra mõjudel tõuseb Eesti töötuse määr lühikese ajaga rekordkõrgusele. See tähendab, et paljud inimesed kaotavad töö ja paljud talendid on kriisijärgselt palkamiseks saadaval. Kriisiolukorras on ettevõtteid, kes ei suuda oma sisekliimat kontrolli all hoida. See aga loob võimaluse meelitada ja palgata töötajaid ka ettevõtetest, keda kriis majanduslikult ei puuduta.
Võimalus:
Palka soovitud talendid digitaalse värbamismudeli abil
Lahendus:
Värbamisprotsessi automatiseerimine ja digitaliseerimine aitab personalitöötaja aega ning kulusid optimeerida. Level up värbamistarkvara pakub selleks tohutult võimalusi. Personalijuhid, kes kriisi ajal digitaliseerivad ja automatiseerivad oma värbamisprotsessi saavad konkurentsieelise. Digitaliseerimine võimaldab ettevõtetel palgata kordades rohkem, kiiremini ning statistika abil suudavad nad välja selgitada kvaliteetsemad töötajad.
Olukord:
Paeguses eriolukorras on paljud ettevõtted sunnitud tegelema kriisisituatsiooniga. Juhid, kes suudavad tegeleda kriisi ajal pikaajaliste arenemise strateegiatega, mis on olulised ühe, kahe, kuue kuu pärast keskendudes hetke heaolule on kindlasti võitjad. Kaotajateks jäävad juhid, kes keskenduvad liikselt hetke probleemidele.
Võimalus:
Kiired otsused ja tegevused tuleviku suunas
Lahendus:
Digitaliseerimine võimaldab ettevõtetel automatiseerida nii palkamise, tööandja kuvandi loomise kui ka töötajate haldamise. Aga uue kolleegi tööle saamine on alles esimene samm. Tema pühendumine ja motivatsioon sõltub sellest, kas loodud ettevõtte kuvand vastab ka tegelikkusele ning kas tööpakkumises antavatest lubadustest peetakse kinni. Kriisisituatsioonis on oluline, et suudetakse tagada keskkond, kus tema talent oleks maksimaalselt rakkes.
Iga majanduskriis loob väetise uute innovatiivsete lahenduste loomisele. Soovitame sul, kui personalijuhi ja värbajana avatud uutele lahendustele ning panna need enda heaks tööle. Loodame, et said siit nii mõnegi kasuliku värbamisalase mõtte või idee tuleviku jaoks.
2019 © LEVEL UP
Töökuulutus sotsiaalmeedias
Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.