Kolm nippi, kuidas enda tähelepanu fookuses hoida

Paljud on pidanud kolima olude sunnil kodukontorisse ja nüüdseks on mõned meist harjunud uue rutiiniga. Kas ka Sina töötad kodust ja kogu rutiin on pea-peal? Kuidas ennast fookuses hoida ja uute “segajatega” hakkama saada? 

Nüüdseks on kodukontori nurgakesed sisse seatud ja loodud parim võimalik töökeskkond. 

Ilmselt on paljud ka n-ö tavarutiinis tundnud, et kiires nutimaailmas on keeruline fookust hoida või leida. Veelgi enam nüüd, kui on tekkinud mõned uued töövälised tegevused ka keset päeva. 

Uue elurütmiga toimetulemine võib olla raske. Mis siin salata see ongi keeruline ja raske. Sa pole üksi. 

Mina kirjutan seda blogi postitust samal ajal, kui kõrvaltoas on pooleli üks Zoom videokoosolek ja üleval korteris harjutab keegi  juba mitu päeva järjest saksofonil sama lugu, mis välja ei taha tulla. Ma ei kujuta isegi ette, mida tunneb pere, kellel on e-õppel lapsed ja eraldumiseks lihtsalt ei ole ruumi. 

Kas Sa oled sarnases olukorras nagu mina, kus pead olema sama produktiivne ja fookuses nagu varem, aga keskkond on uus? Segajad võivad olla erinevad – lapsed, lemmikloomad ja muud tegemised kodus. 

Ehk on mõne jaoks kõik endine ja saab tööd teha samas rütmis, siis oled kindlasti sellele ka varem mõelnud, et kuidas ennast 100% ainult ühele ülesandele fokuseerida. 

Koosta “teen ära” nimekiri, mille abil saad reastada aja kriitilised ülesanded. Nimekirja koostamisel lood selge pildi oma tuleviku tegevustest. Ole aus, kui ühe päeva eesmärki kirja paned, sest motivatsioon ei saa langeda, kui ülesanded on realistliku ajaraamiga. Arvesta, et igas päevas on 24 tundi ja aeg iseendale on samuti oluline.  

 

Siin on kolm kiiret nippi, kuidas ennast fookusesse saada.

Parima tulemuse saavutamiseks eemalda välised segajad. Lülita sisse telefoni “do not disturb” olek ja alusta.

  • Ole kindel, et telekas või muud meelelahutuse kanalid (Netflix, Youtube) on välja lülitatud. 
  • Anna perekonnale ja elukaaslasele teada, et soovid töötada, ilma et Sind häiritaks.

     

Nüüd saad segamatult proovida neid kolme tehnikat.

 

1. Kindel EESMÄRK

Pole oluline, kas tööd on nii meeletult palju, et ei tea kust otsast alustada või on kõik erinevad rollid kokku jooksnud, kui on vaja korraga olla – hea töötaja, super ema, kokk, koristaja, abiõpetaja, psühholoog jne.

Sihi üht kindlat eesmärki, mille sooviksid ära teha või täita. Siin on abiks list, mille juba oled koostanud. Ole eesmärgi suhtes väga konkreetne. Olenemata sellest, kui pikk on tegemata asjade nimekiri, keskendu korraga ühele asjale. Hakates kõike läbisegi tegema, võid kindel olla, et fookus kaob ja koos sellega ka motivatsioon. 

Seega vali nimekirjast üks tegevus ning suhtu sellesse kui Sinu järgmisesse EESMÄRKI

NÄIDE: Sul on vaja kokku panna uus juhis personalile, kuidas teha tööd kodust, millised on kanalid, mida kasutada suhtluseks ja millised on töötunnid jne. 

See kõik on vaja paika panna uueks koosolekuks. Pane kirja eesmärk nii, et seda näed. Post-it vms arvuti nurgal aitab. Hea kui suudad tükeldada pea-eesmärgi lühikesteks tegevusteks. Sellisel juhul on suurem tõenäosus, et suudad eesmärgi täita kiiremini ja edukalt. 

Sukeldu sellesse põnevasse teemasse nüüd.

 

2. ÜTLE eesmärk VÄLJA

Samas olukorras on kogu Sinu organisatsioon, ära karda seda arutada, sest rääkimine toob välja palju lahendusi. Sa ei ole üksi. Lepi kokku mõne osakonna või meeskonna kaaslasega, et olete teineteise “kontrollid”.

Kui see ei tundu hea mõte, siis võib abiks olla keegi kodust, isegi kui pere ei tea, et neile töö osas aru annad, siis võid julgelt esitada palve, et ennast mitte segada, nii et selles lauses on ka välja öeldud see, mille pead ära tegema. 

Vaata seda nii: öeldes eesmärgi kellelegi välja, lubades, et teostad tegevuse kindla aja jooksul, suurendab tõenäosust, et see ka tehtud saab. Tundub veider? Proovi, see ei tee halba. 

NÄIDE: Ütle kellelegi, kelle valisid välja, et vaatad töötajate lepingud üle, sellel päeval kella kaheks ja teed uuendused, mis on vaja teha, siis saad asuda järgmise eesmärgi kallale. 

Lihtsalt proovi, sest eriti hea tunne on see, kui saad hüüda: “TEHTUD!”.

 

3. Pane paika AEG

Pannes taimerile aja jooksma võib see mõne inimese jaoks keskendumisvõimet suurendada, sest nüüd on see võistlus, mäng või midagi selle taolist. Paljud inimesed töötavad surve all hästi ja sunnib mõtted suunama fookuseeritud tegevusele. Kindlasti saab seda teha ka leebemalt, näiteks otsustad, et tunni, päeva või nädala jooksul täidad kindla eesmärgi. 

Taimeri versioon pole kindlasti kõigi jaoks, eriti loomeinimesed peaks selle tehnika puhul eesmärgile otsa vaatama, kas see on kõige parem moodus. 

NÄIDE: Eesmärk on välja valida praktikandid, kes on sobivad teie organisatsiooni jaoks ja leida neile sobivad juhendajad. Ehk siis, Sul on vaja kahe tunni jooksul ära sorteerida sooviavaldused ja need ühendada juhendajaga. Et igale juhendajale anda valida, paar praktikanti, et selgeks teha, kes teie ettevõttesse sobib.

Seadista taimer kahele tunnile ja alusta. 

Isegi, kui taastad varsti oma “tava” rutiini, siis need nipid peaksid Sul aitama fookust hoida nii töö kui ka eraelu olukordades.

 

NB! See taktika ei pruugi loometööga alati sobida, aga kindlasti toimib mõne tegevuse puhul, mis on loomingu valmimiseks vajalik. Kuid tea, et loometöö vajab rohkem, kui tugev fookus. 

 

 

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Avalda oma esimene sotsiaalmeedia töökuulutus!

2019 © LEVEL UP

  • Limiteeritud eripakkumine:

Töökuulutus sotsiaalmeedias

päeva
tundi
minutit
sekundit
Pakkumine on lõppenud!

Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.