Tänasel päeval pole sotsiaalmeedia enam vaid sotsiaalne platvorm, mida kasutatakse tuttavatega ühenduse hoidmiseks, vaid sellest on saanud ka ettevõtetele oluline vahend parimate kandidaatide hankimisel ja värbamisel. Juba üle 90% värbajatest kasutab sotsiaalmeedia platvorme töötajate leidmiseks, värbamiseks ja hoidmiseks. Nutikad värbajad kasutavad sotsiaalmeediat ka kandidaatidele taustakontrolli tegemiseks ja nende kvalifikatsiooni tõendamiseks.
Sotsiaalse värbamisstrateegia omamine on ettevõtetele väärtuslik ja õigesti tehes võib see olla äärmiselt tasuv. Siin on veel mõned põhjused, miks sotsiaalmeedia peaks olema värbamisstrateegia oluline osa:
Kandidaadid, kes on sotsiaalmeedias aktiivsed, on tavaliselt ka asjatundlikumad ja rohkem kursis praeguste ärisuundumustega. Samuti kipuvad nad töötajana olema produktiivsemad ja ettevõtteis kauem püsima.
Lisaks võimaldab sotsiaalmeedia tööandjatel leida üles passiivsed kandidaadid ja jõuda nendeni, kes omavad sobivat kvalifikatsiooni, kuid ei otsi aktiivselt uut töökohta. Sotsiaalmeediat kasutades teadvustavad passiivsed kandidaadid endale paremini uusi võimalusi, mis võivad motiveerida neid kaaluma praeguselt töölt lahkumist teisele ja paremale kohale.
Traditsioonilised värbamis- ja brändingumeetodid, näiteks reklaamimine televiisoris, välimeedias, ajalehes või ajakirjades, võivad jõuda paljude kandidaatideni, kuid maksavad ka tihti hingehinda.
Sotsiaalmeedia saitide kasutamine kandidaatide leidmiseks ja värbamiseks on oluliselt soodsam kui traditsioonilised otsingumeetodid, näiteks töömessid või tööportaalid. Sellistele saitidele nagu Facebook, Twitter ja LinkedIn konto tegemine on tasuta ja kui soovid seal ka värbamisreklaame avaldada, on seegi üpris taskukohane.
Sotsiaalse värbamistehnika abil saad ka töölevõtmise aega lühendada. Esiteks saab sotsiaalmeedia sõnumite kaudu potentsiaalsete kandidaatidega kiiremini suhelda. Teiseks on sotsiaalmeedia abil võimalik üles leida õigete väärtuste ja huvidega inimesed, kes suurema tõenäosusega ettevõttesse ka tööle soovivad tulla.
Sotsiaalmeedia võib pakkuda reaalajas otsest ülevaadet potentsiaalsetest kandidaatidest. Kui kandidaadid ja värbajad või tulevased juhid on omavahel sotsiaalmeedias kas huvide või tuttavate kaudu seotud, on suurem võimalus, et nad soovivad ettevõttega liituda.
2019 © LEVEL UP
Töökuulutus sotsiaalmeedias
Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.