loader image

4 sammu eesmärgistatud värbamiseni

statistika

Kõik ettevõtted võitlevad parimate kandidaatide pärast, olgu nad siis värskelt koolist tulnud noored või laia kogemustepagasiga tippjuhid. Olukorras, kus töötaja valib tööandjat mitte vastupidi, tekib seda enam küsimus – kuidas võita omale kõige paremad töötajad?

Töötajad tahavad tööd teha selgete ja ausate väärtustega ettevõtetes. 85 protsenti USA töötajatest ütles, et nad jääksid pikemalt tööle vaid kõrge sotsiaalse vastutuse tasemega tööandja juurde ning Suurbritannias läbi viidud uuringud näitavad, et 42% sealsetest töötajatest soovib töötada ettevõttes, mis loob ühiskonnas positiivseid muutusi. 60% milleeniumlastest tahavad, et nende tööl viibimine oleks nende jaoks mõtestatud ning 50% milleeniumlastest eelistaksid saada pigem madalamat palka kui töötada ebaeetilisi ärivõtteid kasutavas ettevõttes.

Seega pakume sulle ajastul, mil töötajad hindavad järjest enam ettevõtete positiivseid panuseid ühiskonda, mõned head näpunäited nende värbamiseks:

1. Esitle oma eesmärke algusest peale

Näita kandidaatidele nii kandideerimise algjärgus kui vestlusel, et eesmärgistatus on ettevõttes esiplaanil. Esita suhtluses oma väärtuseid ja eesmärke selgelt. Veendu, et ametijuhendid vastavad otseselt nende inimeste väärtustele, keda proovid tänapäevasel tööturul värvata. Ära lisa ainult ametikoha kohustusi, nõudeid ja vastutusalasid, kirjelda ka ettevõtte lugu, väärtuseid ja seda, kuidas ettevõtte eesmärgid on seotud meeskonna liikmete väärtuste ja eesmärkidega. Ole julge ja rõhuta, kuidas ettevõtte missioon on lahutamatu osa selle kultuurist.

Intervjuu ajal küsi kandidaatidelt, mis on nende elu eesmärk, millesse nad tahavad oma panuse anda, millised on nende peamised väärtushinnangud ja millest nad enim hoolivad. Jaga nendega ka oma isiklikku eesmärki ja lugu, kuidas end ettevõttes oled teostanud.

2. Eesmärgista ka värbamisprotsessi ennast

Jaga kandidaatidega oma missiooni ja eesmärki, mis neid sinu heaks töötama motiveeriks. Ära karda oma eesmärki avaldada viisil, mis on ainulaadne vaid sinu ettevõtte jaoks: näiteks Airbnb lubab potentsiaalsetele töötajatele võimalust “luua maailm, mis inspireerib inimsuhteid”. Selle asemel, et keskenduda üksikasjadele, mida tulevased töötajad hakkavad tegema, rõhuta parem, kuidas nad oma tööle mõtestatuse ja eesmärgi leiavad ja aitavad teil maailma muuta. Oluline on näidata, kuidas ettevõtte heaks töötamine muudab maailmas midagi paremaks ning loob tähendust ja rahulolu.

3. Muuda oma karjäärisait eesmärgisaidiks

Kasuta oma karjääri veebilehte ettevõtte kultuuri tutvustamiseks potentsiaalsetele töötajatele. Karjäärileht võiks väljendada seda, kuidas visioon eesmärgile keskendub. Küsi endalt:

Kas minu ettevõtte karjäärisait tekitab potentsiaalsetes talentides huvi?

Kas see näitab meie sisukat ja eesmärgipärast tööd?

Kas see sisaldab selgeid ja veenvaid näited meie väärtustest ja sellest, mille eest me seisame?

Kas see näitab võimalusi õppida, kasvada, panustada ja muuta maailm paremaks kohaks?

Kas see näitab huvilisele ka n-ö “köögipoolt”, kuidas on siin töötada?

Kas see kajastab töötajate arvamusi, et tööotsijad näeksid ise, kuidas ettevõte inimeste elusid muudab?

Kui sa ei saa enamikule neist küsimustele vastata jaatavalt, on aeg oma sait kriitilise pilguga üle vaadata.

4. Muuda oma missioon kandidaatide jaoks reaalseks

Esita värvatavatele veenvaid tõendeid selle kohta, kuidas ettevõte oma missiooni täidab. Nagu tarbijad, on ka tulevased töötajad esmalt skeptilised ettevõtte väidete suhtes. Nad soovivad näha konkreetseid näiteid ettevõtte eesmärgi, jätkusuutlikkuse ja sotsiaalse vastutuse kohta. Tõesta konkreetsete andmetega, kuidas ettevõtte algatused on avaldanud mõju inimeste eludele, ning lisaks räägi kandidaatidega ka isiklikumal tasandil. Näiteks võid tuua praegused töötajad rääkima sellest, mida sinu ettevõtte heaks töötamine on neile andnud. See võib toimuda ka video vm formaadis, kuid peamine on, et kõik oleks aus. Püüa kõiges, mida teed, näidata, et ettevõtte eesmärgid on tõelised ja käegakatsutavad. Kui saadad kandidaatidele sõnumi, et eesmärgistatus on teile oluline, suurendab see ka tõenäosust palgata tööle eesmärgile orienteeritud inimesi, kes ongi kõige paremad töötajad, mida keegi võib tahta. 

Facebook
LinkedIn

Milline personalijuht või värbaja peitub Sinus?

2019 © LEVEL UP

Töökuulutus sotsiaalmeedias

päeva
tundi
minutit
sekundit
Pakkumine on lõppenud!

Telli teenus soodushinnaga enne, kui taimer nulli tiksub.