Sotsiaalmeedia spetsialist või agentuur?

Sotsiaalmeedia spetsialist või agentuur?

Tänapäeva meedia on võtnud uue kuju ning lõviosa inimeste tähelepanust on suunatud taskus olevatesse nutikatesse ekraanidesse. See tähendab, et turundajatel seisab ees väljakutse, kuidas püsida elus pidevalt kasvavas sotsiaalmeediadžunglis, samal ajal ka ettevõtte põhiväärtustele truuks jäädes. On aeg teha valik – kas palkan sotsiaalmeedia spetsialisti ja teen turundust majasiseselt või alustan koostööd sotsiaalmeedia agentuuriga?

Eesti digitarbimise statistika 2017 aastal (Hootsuite)
Eesti digitarbimise kasv 2017 aastal (Hootsuite)

 

Palkan sotsiaalmeedia spetsialisti

Majasisese spetsialisti palkamine on suurem risk kui sotsiaalmeedia agentuuriga koostöö alustamine, kuid sellel on kindlasti ka omad eelised.


Plussid

Vahetu ligipääs ettevõtte siseinfole ja telgitagustele annab võimaluse kajastada pidevalt erinevaid firmaüritusi ning jagada väärt hetki igapäevaelust.

Osakondadevaheline koostöö on lihtsustatud tänu pidevale suhtlusele ja kiirele infovahetusele. (Näiteks turundus- ja müügiosakonna vahel)

Ettevõtte põhiväärtuste põhjalik tundmine – omatöötaja on kindlasti rohkem kursis ettevõtte väärtuste, põhimõtete ja kultuuriga. Töötaja igapäevane kaasatus ettevõtte tegemistesse tagab selle, et turundustegevuses ei lähe kaduma brändi nägu ega ettevõtte tõekspidamised.


Miinused

Palkamise protsess on pikk ja kulukas ning selle “õige” inimese leidmine pea sama suur väljakutse kui heinakuhjast nõela otsimine. Kuna sotsiaalmeedias turundamine muutub aina populaarsemaks, siis tiheneb ka konkurents ettevõtete vahel hea sotsiaalmeedia spetsialisti leidmisele.

Töötajate voolavus ja koolituskulud on paras peavalu – koolitamine on kallis ning töötaja ettevõttesse sisseelamine nõuab aega. Lisaks ei ole garanteeritud spetsialisti palgale jäämine piisavalt kauaks, et ettevõte jõuaks hakata investeeringu pealt lõpuks kasu teenima.

Kohustusi on ühe inimese jaoks liiga palju. Sotsiaalmeedias turundamine koosneb igapäevaselt mitmest võrdse tähtsusega tegevusest – loovkirjutamine, graafiline disain, reklaamide seadistamine, klientidega suhtlemine ning palju muud.


Järeldus

Sotsiaalmeedia spetsialisti palkamine võib olla õige otsus juhul, kui:

  • Sa tead, keda sa otsid ja kuidas seda õiget inimest leida.
  • Sinu ettevõtte tegevusvaldkond on keeruline või nõuab erinevate regulatsioonide tundmist (näiteks pangandus või tehnoloogia).
  • Turundus on sinu ettevõtte põhivaldkond, mis pidevalt kasvab.

 

Palkan sotsiaalmeedia agentuuri

Agentuuriga koostöö tegemine on väiksema riskiga, sest see ei nõua ettevõtte sidumist pikaajalise kohustusega ning võimaldab sul saada oma raha eest ka rohkem väärtust.


Plussid

Väiksema raha eest mitu eksperti. Selle asemel, et võtta palgale üks inimene, saad jõud ühendada tiimiga, mis koosneb mitmest oma ala professionaalist – sisulooja, graafiline disainer ja sotsiaalmeedia spetsialist.

Ressursid ja tööriistad. Sotsiaalmeedia agentuuril on võimekus tegeleda ka erinevate lisaprojektidega, samal ajal kui spetsialistil on juba käed-jalad tööd täis igapäevaste toimetustega. Lisaks sellele on agentuuri tööriistakastis ka mitmed sotsiaalmeedia abiplatvormid, rakendused ja muud abivahendid, mis aitavad luua eripäraseid lahendusi. (Viktoriinid, küsitlused, maandumislehed jpm)

Teadmised ja kogemused. Agentuuril on üldjuhul eelnev kokkupuude brändidega mitmest erinevast valdkonnast, mis tagab oskuse kiiresti kohaneda ka spetsiifilisemate toodete ja teenuste turundamisel. Pidev kokkupuude erinevate väljakutsetega on andnud väärtuslikud kogemused ja õppetunnid.


Miinused

Väiksem kontroll kõige üle. Agentuuriga koostööd tehes pead arvestama asjaoluga, et annad ära täieliku kontrolli kõige üle ning usaldad palgatud tiimi oma töö tegemises.

Vähem teadmisi ettevõtte kohta. Kuna agentuur on eraldiseisev üksus, siis puudub tal vahetu ligipääs sinu ettevõtte siseinfole ja igapäeva tegemistele.

Põhimõtete erinevused. Väga oluline on koostööpartnerit valides arutada põhimõtete üle, sest mõne agentuuri visioon, kuidas sotsiaalmeedia turundust tegema peab, võib erineda sinu ettevõtte omast.


Järeldus

Sotsiaalmeedia agentuuri palkamise peale tasub mõelda juhul, kui:

  • Sa ei ole valmis tegema nii suurt investeeringut uue töötaja näol.
  • Usud, et mitu pead on parem kui üks ja soovid võtta väiksema riski.
  • Soovid saavutada sotsiaalmeedias suuremaid eesmärke rohkemate ressurssidega.

 

Kokkuvõte

Sotsiaalmeedia spetsialisti ja agentuuri palkamisel tuleb lähtuda mõlemal juhul sama põhimõtte järgi – lepi kokku kohtumine potentsiaalsete kandidaatide või koostööpartneritega ning küsi kindlasti järgmiseid küsimusi:

  1. Kas teil on varasem kokkupuude minu valdkonnaga?
    Erinevad ettevõtte tegevusvaldkonnad nõuavad eripäraseid lähenemisi ning mõnel juhul ka reklaamiseaduse põhjalikku tundmist.
  2. Millistele sotsiaalmeedia kanalitele peaksime keskenduma?
    Iga platvorm on oma olemuselt omanäoline ning tuleb keskenduda vaid kanalitele, mis aitavad saavutada sinu ettevõtte turunduslikke eesmärke.
  3. Kuidas mõõdame sotsiaalmeedia turunduse edukust?
    Millised peavad olema need mõõdikud (KPI-d), mis näitavad, et 
    turundus toob tulemusi ja ettevõte saab sotsiaalmeediast piisavalt väärtust?


Tehes valikut spetsialisti ja sotsiaalmeedia agentuuri vahel, mõtle kindlasti, kas oled valmis tegema suurt ajalist ja rahalist investeeringut, mida nõuab uue töötaja palkamine. Otsustades agentuuri kasuks, vähendad kindlasti riske ning saad pista varba vette, enne kui pea ees sisse hüppad.

Kui usud, et agentuur on sulle õige valik, siis kutsun sind lähemalt tutvuma turundustiimiga Level up!

Turundustiim Level up
  •  
  •  
  •