Mis on sotsiaalmeedia turunduse eelised?

Mis on sotsiaalmeedia turunduse eelised?

Kui Sa pole veel sotsiaalmeedia turunduse kiirrongile piletit ostnud, siis nüüd on viimane aeg seda teha, sest inimeste fookus on suunatud nutiseadmetesse, mida nad endaga iga päev kaasas kannavad. See tähendab seda, et aina vähemaks jääb seda tähelepanu, mis suunatakse raadiosse, televisiooni, ajakirjandusse ja tänavareklaamidesse. Kui vajad veel põhjuseid, et viia oma turundustegevus sotsiaalmeediasse, siis loe edasi, sest toome välja 5 sotsiaalmeedia turunduse eelist “vanakooli” meedia ees.

#1 Kahepoolne suhtlus kliendiga

Erinevalt tavameediast, kus turundamine on enamasti ühepoolne suhtlus, võimaldab sotsiaalmeedia luua kahepoolset dialoogi kliendiga. Kui inimene näeb Sinu toodet sotsiaalmeedias ning tal tekib mõni küsimus, siis on tal võimalik kohe küsida. Positiivse vastuse korral saad omale suure tõenäosusega uue kliendi. Aktiivne suhtlus ettevõtte ja kliendi vahel aitab luua tugevaid ja pikaajalisi suhteid. Kasuta sotsiaalmeediat klienditeeninduse platvormina.

#2 Täpselt mõõdetavad tulemused

Teine oluline punkt, mis eristab sotsiaalmeediat tavameediast, on täpselt mõõdetav statistika. Iga sent, mille sa kulutad sotsiaalmeedia turundusele, annab mõõdetavat tulemust. Tulemuste edukus oleneb muidugi sellest, kui osavat turundust Sa teed. Mõõta saad näiteks järgmisi tegureid:

  • Reach – mitu inimest nägi Sinu sõnumit?
  • Engagement – mitu inimest reageeris Sinu sõnumile?
  • Conversion – mitu inimest ostis Sinu toodet?

Statsistikat jälgides ja mõõtes, saad täpse ülevaate sellest, mille peale kulub Sinu reklaamieelare ja mis tulemusi see endaga toob.

#3 Palju madalam reklaami hind

Kui mitte arvestada töö peale kuluvat aega, on võimalik sotsiaalmeedias teha turundust €0 eest. Kõige suurem ressurss, mida sotsiaalmeedia turundus nõuab, ongi aeg. Sellest olenemata, soovitan lisada heale väärtust pakkuvale sisule ka reklaami, sest leegi kasvatamiseks tasub lõkkele puid juurde visata. Kui võrrelda sotsiaalmeedia turunduse hinda “vanakooli” meediaga, siis on erinevused väga suured. Sotsiaalmeedia puhul on CPM (cost per 1000 impressions) alla 3 euro, mida ei anna võrreldagi tele- või raadioreklaami hinnaga.

#4 Parem leitavus otsingumootoritest

Aktiivne tegutsemine sotsiaalmeedia platvormidel tõstab Sinu veebilehe positsiooni Google otsingumootoris. See tähendab seda, et lisaks sotsiaalmeediast tulevale kodulehe liiklusele, saad Sa juurde ka orgaanilist liiklust läbi Google otsingumootori. Pole mõtet liituda iga sotsiaalmeedia platvromiga, vaid keskendu neile, mis toetavad Sinu ettevõtte üldist turundust ja millesse ettevõttel on võimalik ressursse panustada.

#5 Täpsem ülevaade klientidest

Sotsiaalmeedia platvorm võimaldub Sul lähemalt uurida oma jälgijaid. Näiteks saad Sa enda Facebook fännilehelt kätte oma jälgijate kohta järgmise info:

  • Sugu
  • Vanus
  • Elukoht
  • Huvid

See informatsioon võimaldab Sul aru saada oma klientide kohta nii mõndagi, mis omakorda annab Sulle spikri ühise keele leidmiseks. Ühise keele leidmine tähedab seda, et sa saad pakkuda oma jälgijatele sisu, mis pakub neile reaalselt huvi.

Kokkuvõtteks

Nagu näha, siis on sotsiaalmeedias turundamisel väga palju eeliseid “vanakooli” turunduskanalite ees (raadio, televisioon, ajakirjandus). Inimeste tähelepanu on konstantselt suunatud mobiili ekraanidesse ning Sinu eesmärk on see tähelepanu saada omale. Kuidas seda teha?

  • Paku väärtust ning loo pikaajalisi suhteid

Sotsiaalmeedias turundamine on pikaajaline protsess ning häid suhteid ei looda üleöö, mis tähendab seda, et on vaja investeerida aega. Kui oled valmis viima oma ettevõtte turundustegevus uuele levelile, siis võta meiega julgelt ühendust.

sotsiaalmeedia turunduse agentuur

 

  •  
  •  
  •