Facebook Ads Manager

Facebook Ads Manager

Selles artiklis juhendame Teid, kuidas seadistada oma esimest reklaamikampaaniat Facebook Ads Manageriga (reklaamihaldur).

Muuhulgas saate teada:

  • Mis on Facebook Ads Manager?
  • Kuidas seda kasutada ning seal orienteeruda?
  • Kuidas luua Facebooki reklaamikampaaniat?

 

Mis on Facebook Ads Manager?

Facebookil on kaks reklaamihaldusvahendit: Facebook Ads Manager ja Power Editor, mõlemad tasuta kasutamiseks. Kui olete alles algaja, soovitame kampaaniad seadistada Ads Manageriga (Power Editor on keerulisem ning peamiselt suuremahuliste kampaaniate haldamiseks kasutatav töövahend).

Facebook Ads Manageri kasutades saate:

  • Seadistada Facebooki kampaaniad
  • Luua uusi reklaame (ads) ja reklaamikogumikke (ad sets)
  • Hallata Facebooki reklaamieelarvet
  • Sihtida reklaame erinevatele sihtrühmadele
  • Optimeerida oma reklaamikampaaniaid
  • Jälgida oma kampaaniate kulgu
  • A/B testida oma Facebooki reklaamikampaaniaid

 

Kuidas reklaamihaldurit kasutada ja navigeerida?

Teie Facebook Ads Manageri kontole ligi pääsemiseks on kolm võimalust:

  • Minge lingile www.facebook.com/ads/manager, mis viib teid reklaamihaldurisse (kõige mugavam on see brauseris järjehoidjatesse salvestada).
  • Klõpsake mis tahes Facebooki lehe paremas ülanurgas asuvat rippmenüünuppu (juhul kui omate Admin juurdepääsu) ja valige rippmenüüst “Manage Ads” (halda reklaame).
  • Kasutage Facebook Ads Manageri mobiilirakendust, et oma reklaamikampaaniaid kasutada ja hallata igal ajal ja igal pool.

 

Facebook Ads Manageri paremaks mõistmiseks on siin lihtne juhis:

Ads Manageri põhifunktsioonid on pildil näidatud, kuid kindlasti soovitame Teil ka ise saidil ringi vaadata ja avastada, mis funktsioone sealt lisaks leida võib.

Kui soovite teada, kus asuvad Teie Facebooki sihtgrupid, aruanded ja muu, siis saate juurdepääsu kõigile neile, kui kasutate ekraani vasakus ülanurgas olevat navigeerimismenüüd:

Nüüd, kui Facebook Ads Manageris orienteerumine selge, liigume edasi sihtmärgi poole – esimese reklaamikampaania loomine Facebookis.


Kuidas luua Facebooki reklaamikampaaniat?

Alustame põhitõdedega – kuidas käib uue Facebooki kampaania loomine?

Esimese sammuna tuleb veenduda, et olete valinud “Ads Manager” tööriista ülalt vasakpoolsest menüüst (vt ülaltoodud pilti). Seejärel klõpsake lehe paremas ülanurgas olevale rohelisele nupule “Create Ad” (loo reklaam).

Voilà! Teid juhendatakse läbi kogu kampaania loomise protsessi (selgitav pilt allpool). Kõik, mida ise tegema peate, on oma eelistuste valimine ja mõnede reklaamiandmete (ajavahemiku, sihtgrupi, eelarve, piltide, teksti) sisestamine.

Näitame Teile samm-sammult, kuidas seda teha.

 

1. samm: valige oma kampaania eesmärk

Esimene, mida peate tegema, on kampaania eesmärgi valimine. Siin on Facebooki kampaania võimalike eesmärkide nimekiri:

  • Bränditeadlikkuse tõstmine
  • Reach (levik)
  • Traffic (liiklus)
  • Engagement (kaasatus)
  • Rakenduse allalaadimine
  • Video vaatamine
  • Lead generation (kontaktid)
  • Sõnumid (messenger)
  • Conversions (konversioonid)
  • Catalog sales (toodete müük)
  • Kaupluse külastused (asukoht)

 


Kuidas valida oma kampaania eesmärki?

Põhjus, miks Facebook küsib Teie kampaania eesmärki, on see, et eesmärk määrab kindlaks kampaania reklaamivormingud, eelarve ja automaatse optimeerimise.

Kui märgite Ads Manageris oma kampaaniale õige eesmärgi, saab see Teie reklaame automaatselt optimeerida, et pakkuda paremaid tulemusi.

Soovitame alati valida kampaania eesmärgi, mis kajastab Teie lõpp-eesmärki – suurema osa ajast on selleks konversioonid. Kui aga kampaania lõppeesmärk on miski muu, nt tõsta bränditeadlikkust, valige vastavalt hoopis see oma eesmärgiks.

 

2. samm: anna oma reklaamikampaaniale nimi

Ilmselt ei vaja see samm palju selgitamist, ent ühe näpunäitena soovitame oma Facebooki reklaamikampaania nimetamisel mitte unustada lisada selle ajalist kestust. Nii tehes on hiljem kampaaniate vahel lihtsam orienteeruda.

3. samm: sihtimine

Sellel kampaania seadistamise etapil on Teil kaks valikut:

  • Uue reklaamisihtgrupi loomine
  • Salvestatud sihtgrupi kasutamine

 

Samuti saate valida kohandatud sihtgruppe (custom audience, lookalike audience), mille olete eelnevalt Audience Manageris loonud. Pange tähele, et Te ei saa luua kampaania loomise etapis uusi kohandatud sihtgruppe. Te peate need eelnevalt looma Audience Manageris.

NB! Õige Facebooki sihtrühma loomine/valimine on Teie reklaami lõpptulemuste jaoks ülimalt olulise tähtsusega.

 

4. samm: reklaami paigutuste valimine

Selles etapis on samuti kaks võimalust – saate valida kas automaatse paigutuse (Facebook optimeerib ja näitab Teie reklaame seal, kus need toovad parimaid tulemusi) või konfigureerida reklaamikampaaniat nii, et Teie reklaame näidatakse ainult mõnes Facebooki reklaamivõrgu osas.

Facebooki reklaamid saavad ilmuda korraga mitmes kohas, sealhulgas:

  • Facebookis
  • Instagramis
  • Audience Networkis (koostööpartnerite platvormid nagu Tinder jpt)
  • Messengeris

Kuigi Facebook teeb Teie reklaamipaigutust automaatselt optimeerides päris head tööd, võivad reklaami tulemused olla väga erinevad, sõltuvalt selle asukohast.

Kuidas valida oma Facebooki reklaami paigutust?

Kui loote oma esimest kampaaniat, soovitame Teil kasutada automaatset paigutamist. Kui aga soovite saada külastajaid oma veebisaidile, mida on mobiilses seadmes ebamugav kasutada, siis eemaldage seadmetüüpide valikust “Mobile”.

Siin on Facebooki iga kampaania eesmärgi jaoks soovituslikud reklaamipaigutused:

  • Bränditeadlikkus – Facebook ja Instagram
  • Engagement – Facebook ja Instagram
  • Video vaatamised – Facebook, Instagram ja Audience Network
  • Rakenduse allalaadimised – Facebook, Instagram ja Audience Network
  • Traffic (veebisaidi liiklus) – Facebook ja Audience Network
  • Catalog sales – Facebook ja Audience Network
  • Conversions – Facebook ja Audience Network

 

5. samm: kampaania eelarve ja periood

Kampaania eelarve seadistamisel on kaks valikut:

  • Daily Budget (igapäevane eelarve)
  • Lifetime Budget (kogu eelarve perioodi peale)

NB! Kampaania minimaalne eelarve on ühe sihtgrupi kohta 1€/päev.

 

6. samm: oma Facebook reklaamide seadistamine

Kampaania seadistamise viimase sammuna saate valida oma eelistatud Facebooki reklaamitüübi (karussell, pilt, video, slaidiseanss) ning lisada oma reklaami visuaali ja tekstid.

Võite valida olemasoleva Facebooki postituse või luua nullist täiesti uue reklaami.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et Facebook Ads Manageriga reklaamide seadistamine pole mingisugune raketiteadus nagu esmapilgul tunduda võib. Kõige olulisem on selgeks teha oma kampaania või reklaami eesmärk ning edasine on juba juhiseid järgides lihtne. Proovi ise järgi!

Artikli allikas:
https://adespresso.com/guides/facebook-ads-beginner/facebook-manager-campaign-setup/

.

.

.

Soovid ideid postituste tegemiseks?

Lae alla tasuta meie sotsiaalmeedia ideekalender – https://kalender.levelup.ee/.

Ideekalendris toome teieni iga kuu vahvaid kodumaised ja ülemaailmseid tähtpäevi ning ideid, kuidas neid kaustada enda sotsiaalmeedia postituste loomisel.

  •  
  •  
  •