Sotsiaalmeedia turundusnipid väikeettevõtjale

Sotsiaalmeedia turundusnipid väikeettevõtjale

Kas oled juba ühenduses oma ettevõtte huvigrupiga? 

Kas soovid teada saada, miks sotsiaalmeedia turundus Sinu ettevõttele kasulik on? 

Selles artiklis kirjutamegi erinevatest võimalustest, kuidas sotsiaalmeedia ettevõtte kasuks tööle panna!

facebook_snapchat_twitter_tumblr_youtube_printerest_instagram

Idufirma juht või väikeettevõtja teab, mida tähendab madala ja limiteeritud eelarvega saavutada eesmärgistatud tulemus. Traditsionaalne reklaamindus võib eelarve kiiresti kustutada ilma nähtavate tulemusteta. Sotsiaalmeedia turundus on soodne ja pakub reaalajas ühendust klientide ning ettevõtte vahel.

Väikeettevõtja peab sotsiaalmeedias eriti osav ja efektiivne olema. Madalate kuludega tuleb saavutada nähtavaid tulemusi. Teisisõnu iga kulutatud euro peaks lähiajal ettevõttesse ostu näol tagasi tulema. Just sotsiaalmeedia turundusega on võimalik madalate kuludega saavutada kasumlik tulemus.

Käesolev postitus on kirjutatud ettevõtjale, kes soovib õppida kuidas luua ja ehitada tugevat brändi, kasutades selleks sotsiaalmeediat.

#1 Planeeri

Iga eduka kampaania taga on väljatöötatud strateegia. Sotsiaalmeedia tähtsaimaks mõõtmeks on kliendiga suhestumine. Tee selgeks oma kliendiprofiil ning mõtle, kes on ettevõtte huvigrupp ja publik. Määratle kliendiprofiil selliselt, et oleks teada, mis on tema vanus, sugu, huvid, elukutse jne. Selgitage üksikasjalikult välja kõik eripärad, mis sinu kliendile omased on. Selline tegevus aitab hiljem müügisõnumit ja reklaamtegevust vormistada.

#2 Vali õige sotsiaalmeedia kanal

Nüüd, kui oled määratlenud oma publiku ja müügisõnumi, võta aega, et teada saada, milliseid sotsiaalseid võrgustikke nad eelistaksid. Kõik sotsiaalmeedia kanalid on erinevad. Oluline on mõista platvormide erinevusi selliselt, et sa panustaksid ettevõtele kasulikus kanalis.

See ei ole ammu enam küsimus – “kas peaksid ettevõttega sotsiaalmeedia kontot omama,” vaid küsimus on – “millisesse sotsiaalmeedia platvormile peaksid oma ettevõttega keskenduma.” Aktiivne sotsiaalmeedia kohalolek näitab klientidele, et ettevõte töötab sujuvalt ning panustab ka kliendisuhtlusesse, mis on tänapäeva ettevõtte jätkusuutlikkuse alus. Sotsiaalmeedia platvormi valikut aitab konkurentide jälgimine ja kliendiprofiili loomine.sotsiaalmeedia turunduse agentuur

#3 Alusta, aga ära üle pinguta

See on üks tähtsamaid nõuandeid, mida meeles pidada. Alusta väikselt, sest sotsiaalmeedia turundus võtab aega ja energiat. Aeg on väikeettevõtja tähtsaim ressurss. Alustades vali üks platvorm, millele keskenduda. Parim viis tagada järjepidevus on lisada sotsiaalsmeedia tegevus ettevõtte igapäevaellu. Sotsiaalmeedia nõuab pidevat tööd, pidevat postitamist ja pidevat planeerimist. Väikeettevõtja jaoks on keeruline sotsiaalmeedia jaoks piisavalt aega leida, sest alati on alternatiivtegevusi, mis nõuavad samuti tegemist. Ettevõtja eesmärk on aidata oma kliente ja lugejaid. Kui lahendada inimeste probleeme ning jagada kasulikku informatsiooni, siis huvigruppide jaoks on selline ettevõte oma ala ekspert, kelle juurde tullakse teenust või toodet parema meelega ostma.

#4 Kuula, loe ja jaga

Sotsiaalmeedias toimuvad vestlused reaalajas. Ettevõte peab olema suuteline vastama sotsiaalmeedia jälgijatele, kes loovad sotsiaalmeedias vestluse ettevõtte lehel. Ka negatiivsetele kommentaaridele tuleb vastata. Sotsiaalmeedias on võimalik negatiivne kõne pöörata positiivseks. Nagu öeldakse – vaikimine tähendab nõusolekut. Sotsiaalmeedias tuleb pidevalt silma peal hoida.

#5 Koosta päevakava

Tee nimekiri oma sotsiaalmeedia tegevustest, mida kavatsed igapäev/iganädal teha. Näiteks jaga või tee ise kolm postitust iga nädal oma ettevõtte Facebooki lehel, retweet-i Twitteris või jaga Linkedin-is huvitavaid artikleid. Kasuks tuleb ka aktiivne tegutsemine oma valdkonna grupides. Kogu enesekindlust, osale vestlustes, küsi küsimusi ja postita kommentaare.
twitter_idea
Jätka brändi personaliseerimisega ning tervita ja täna uusi lehe jälgijaid, jagades nendega kasulikke nippe ning väärtuslikku sisu. Sotsiaalmeedia edu ei ole seotud tavaliselt õnne või muu sarnase faktoriga, vaid nõuab pikaajalist investeeringut, strateegiat ja taktikat.

#6 Võimenda turundust sotsiaalmeedia reklaamiga

Selleks, et kiirendada oma sotsiaalsemeedia jõudlust tasub, uurida tasulise reklaami võimalusi. Facebook pakub erinevaid reklaamlahendusi, mis aitavad tõsta müüki, veebilehe liiklust, bränditeadlikkust ja vaatajaskonda. Isegi, kui ettevõtte eelarve on väike, ei tasu kokku hoida sotsiaalmeedia tasulise reklaami pealt, sest ka madal reklaamieelarve võib tuua häid tulemusi.

#7 Kopeeri ja korda

Mõõda ja analüüsi tulemusi, see viimane samm on kõige kriitilisem. Tulemuste ja andmete kontrollimine on parim viis teha kindlaks, milline taktika töötab ja milline mitte. Analüüsida tuleks jälgijate kasvu ning seda, kas jälgijad reageerivad sinu sisule. Enamikel sotsiaalmeedia platvormidel saab lihtsasti jälgida ja mõõta statistikat. Google Analytics on populaarne ja lihtne tööriist liikluse jälgimiseks veebilehel või blogis. Selle abil on lihtne vaadata, millistest sotsiaalmeedia kanalitest kasutajad kodulehele liiguvad.

Lõpetuseks

Väikeettevõttele või idufirmale sotsiaalmeedia turundust tehes on tähtis meeles pidada, et sotsiaalmeedia turunduskanalid nõuavad pikaajalist strateegiat. Määratle oma sihtrühm ning vali parim sotsiaalmeedia platvorm, et nendeni jõuda. Tee vajalik kodutöö, koosta sotsiaalmeedia päevakava, postita, kommenteeri, võimenda oma tegevust reklaamiga ja ole järjepidev. Jälgi neid samme, siis oled edukas!

Juhul, kui sul puudub vajalik aeg või ressurss sotsiaalmeedia turundusega tegelemiseks, siis võta sotsiaalmeedia agentuuriga ühendust.

Tõstame Sinu ettevõtte sotsiaalmeedia turunduse
uuele levelile.

  •  
  •  
  •