Kuidas alustada sotsiaalmeedia turundusega?

Kuidas alustada sotsiaalmeedia turundusega?

Tahad oma äri laiendada ja oled jõudnud järeldusele, et sotsiaalmeedias platvormi loomine on just see, kuidas seda teha.

Millega alustada?

#1 Selgita välja eesmärgid

Esimene samm enne sotsiaalmeediakanalite loomist on selgeks teha, mida soovid saavutada: tõsta müüki, parandada klienditeenindust või muuta end teiste ettevõtete seast nähtavamaks. Nendele küsimustele vastamine aitab alustada teed just Sinu jaoks õiges suunas.

#2 Vali endale sobiv sotsiaalmeedia kanal

Sobiva kanali (Facebook, Instagram, Twitter jne) valimiseks mõtle välja, kes on sinu sihtgrupp ja milliseid kanalid on nende poolt enim kasutatud. Vaata ringi nende kodulehtedel ja ära karda ka lihtsalt küsida.

#3 Koosta selgelt läbimõeldud profiil

Iga sotsiaalmeedia kanal pakub sulle võimalust luua enda profiil. Võid minna lihtsamat teed ja täita ainult nõutud lahtrid, kuid see ei too sulle edu. Võta enda profiili tõsiselt ja anna endast parim, et iga võimalik lahter saaks täidetud.

Profiil mängib suurt rolli selles, et inimesed hakkaksid sinu tegemisi jälgima, seega ole ehe ja huvitav. Väga tähtis on, et oleksid professionaalne, aga pea meeles säilitada enda isikupära. Väldi liikset kiitlemist ja ole pigem tagasihoidlik, kuid enesekindel.

Kui sinu kanali stiil ja postitused on loodud läbimõeldult ja personaalselt tõmbad endale ligi neid, kes jagavad sinuga sarnaseid väärtuseid. Võttes asja loominguliselt ja lõbusalt muudad selle meeldivaks ka enda jälgijatele (seal hulgas tulevased kliendid ja koostööpartnerid).

#4 Ole sotsiaalne

Kaasates inimesi sotsiaalmeedias kasvatad nende lojaalsust. Ära jää ootama, et teised kohe sinu kanalit jälgima hakkaks. Astu ise esimene samm ja leia üles oma praeguste klientide või sõprade profiilid. Otsi üles ka sarnate huvidega ettevõtted ja ole kursis nende tegemistega. Juba õige pea näed, kuidas ka sinu jälgijate hulk kasvab.

Suhtlussidemete loomiseks jaga enda profiilil ka neid postitusi, mida leiad teistelt kanalitelt ja mis võiks pakkuda huvi sinu jälgijatele. Sotsiaalmeedia on väga vastastikune. Inimesed märkavad seda ja on tänuväärsed, et oled võtnud aega nende tegemisi jagada. Tõenäolisemalt jagavad nad tulevikus ka sinu postitusi.

#5 Jaga huvitavat ja kaasahaaravat sisu

Eduka turunduskampaania aluseks on inimeste kaasahaaramine ja huviäratamine. Sotsiaalmeedia turunduse puhul on huvitava sisu loomine eduka kampaania keskmeks osaks. Luues kasulikku ja huvitavat sisu huvigruppide jaoks kaasatakse inimesed sotsiaalmeedias postitusi jagama ning kommenteerima. Selline tegevus tõstab kodulehe külastusi ja mis kõige tähtsam loob klientide jaoks lisandväärtust. Milline on huvitava sisuga postitus?

  • Personaalsed lood,
  • Huvitav statistika
  • Tsitaadid, motiveerimine
  • Uuringud
  • Ära unusta hashtage (#)

#6 Mõõda ja analüüsi

Postituste mõõtmine ja analüüsimine on võimalik vaid juhul, kui ennem kampaania alustamist on paika pandud eesmärgid ning strateegia. Analüüsimise puhul jälgitakse väga erinevaid parameetreid: kliki hinda, relevantsust, jagamiste-, vaatamiste, kommenteerimiste arvu. Olenevalt kampaaniast võivad erinevad parameetrid ettevõtja jaoks oluliseks osutuda. Statistika jälgimine võimaldab kampaania jooksul muudatusi tehes efektiivsemaks muuta. Sotsiaalmeedia kampaania analüüs koosneb neljast põhilisest etapist:

  1. Eesmärgid
  2. Testimine
  3. Statistika
  4. Muudatuste elluviimine

Muudatuste elluviimine kampaania käigus võimaldab kogu eelarvet alandada, reklaame efektiivsemaks muuta, klikkide arvu tõsta ja võimalike probleeme ennetada. Sotsiaalmeedia turunduse puhul on tähtis planeerimine ning kampaania jälgimine. Jälgimine on oluline ka sotsiaalmeedia kasutajate tegevuse puhul. Sotsiaalmeedias on väga oluline, et klientide probleemide puhul näitab ettevõtte üles initsiatiivi. Oluline on platvormidel ka sõnumitele vastamine. Klientide ootused sotsiaalmeedias on sama kõrged, kui näost-näkku suhtlemisel. Sotsiaalmeedia esindab isiku või ettevõtte brändi ja nõuab nii strateegilist juhtimist kui ka pidevat tööd.

facebook

Ära karda kõrgust, koos tõuseme uuele levelile.

facebook

  •  
  •  
  •